Am considerat ca, din moment ce se vând, trebuie sa stim cum merg si la ce sunt bune. Drept urmare, am luat de la United Motors trei Kawasaki – ZX-6R, ZX-12R si 500R – si am pornit cu ele la plimbare.
Sa incepem cu 6R-ul, care mi-a amintit de fratele sau mai mare, ZX10R.
Motorul lui 6R este cu un pas peste al celorlalte motociclete din clasa lui, asta poate si datorita celor 37 cmc in plus. Acest lucru poate parea incorect in raport cu concurenta, dar la pretul de 8.500 Euro cu toate cheltuielile, nu se poate spune ca te taxeaza pentru pistoanele mai mari.
Kawasaki 636 pentru 2004 a beneficiat de revizuirea suspensiei, rezultând suspensii reglabile, ce permit ajustarea sasiului foarte usor.
Având aproape acelasi ampatament si unghi al furcii cu GSX-R-ul de 600, Kawa beneficiaza de o manevrabilitate extraordinara. In schimb, diametrul discurilor de frâna fata, cu 20 de milimetri mai mic, ca si diametrul mai mic cu 2 milimetri al furcii ii ofera un ansamblu fata mai usor. Combinat cu anvelope fata pe 65 (70 la concurenta) si cu cea mai buna greutate din gama (187 de kilograme), ZX-6R-ul fuge foarte tare fara nici cea mai mica problema. Senzatia de instabilitate de anul trecut a disparut, asa cum remarcau si alti piloti de teste, lasând locul unei stabilitati remarcabile. Un efect calmant il au anvelopele pe 70, pe care multi le folosesc pe pista. Senzatia ansamblului fata este surprinzator de buna, având un feedback direct din partea rotii.
Oricât de frumos ar fi ambalajul ZX-ului, discutia aluneca spre acel supermotor cu care este dotat. In timp ce concurenta poate produce putere competitiva (dar nu superioara) sub 7.000 rpm, 6R-ul de-abia isi curata plamânii in acel punct, beneficiind de un avantaj semnificativ pâna in momentul in care limitatorul de turatie intra in scena si incheie petrecerea. Centimetrii cubi in plus isi spun cuvântul la iesirile din curbele strânse, ajutând din plin.
ZX-6R a mai primit laude pentru putere si pentru impresia pozitiva pe care o fac frânele. Discurile montate radial, alaturi de cele 4 pistonase, ofera o frânare foarte buna fara a fi violente. Kawasaki nu sustine ca a facut vreo modificare la cutia de viteze, dar pilotii au punctat-o mai bine ca anul trecut.
Schimbarea treptelor de viteza se face usor, dar o bila neagra o primeste aparatul la gasirea punctului mort, care te forteaza sa opresti total pentru a avea un acces facil la el.
Chiar si cu ochelari de soare la ochi, tot am gasit câteva lucruri de criticat la ZX-6R. Primul si cel mai frustrant este tachometrul digital dispus circular. Unghiul in care e montat este prea vertical, facându-l greu de citit, pana intr-acolo incat tachometrul devine ilizibil in zilele insorite. Am auzit ca niponii pregatesc un nou set de instrumente de bord pentru modelul pe 2005.
Cu pistoanele lui mai mari agitându-se in sus si-n jos in cilindri, nu este surprinzator ca Ninja este cea mai „vibratoare” din clasa. Saua pilotului este putin prea sus in raport cu rezervorul (ca la CBR), lasând pilotul sa alunece peste baza rezervorului, problema cu care motociclistELE nu se confrunta. Sunetul lui ZX-6R este extraordinar de placut, in acceleratie devenind chiar rau si vorace, iar decelerarea nu este atât de brusca precum cea a concurentei.
In concluzieÂ… nu trag nici o concluzie. V-am spus exact ceea ce am simtit mergând cu ea si va las pe voi sa le trageti, in functie de gusturi, nevoi si placeri.
„Am avut o senzatie de confort chiar si când mergeam tare pe aceasta motocicleta, Are un motor extraordinar si o directie stabila. Doar la viteza foarte mica imi da senzatia ca e subviratorie.”
ProMotor