Netflix a publicat, marți, primul său Top 10 săptămânal al celor mai populare filme și seriale de pe platforma de streaming. Gigantul media vrea să contracareze astfel criticile primite din partea industriei potrivit cărora a fost selectiv în informațiile pe care le distribuie public.
Serviciul de streaming a anunțat că va lansa topuri 10 la nivel mondial pentru filme și seriale în engleză, pe baza orelor de vizionare, precum și pentru producții în alte limbi, în fiecare marți. De asemenea, va clasa cele mai populare titluri în peste 90 de țări, scrie Reuters. Un site special a fost dedicat acestor clasamente.
CITEȘTE ȘI: Netflix a făcut public topul celor mai vizionate producții ale sale
Guvernul vrea să introducă taxă pentru filme online, pentru platforme tip Netflix sau HBO
Netflix câștigă 4,4 milioane de noi abonați, în contextul fenomenului „Squid Game”
Cele mai recente date dezvăluie popularitatea de durată a dramei sud-coreene „Squid Game”. Aceasta se află în fruntea topului show-urilor în altă limbă decât engleza, cu 42,8 milioane de ore vizionate în săptămâna care a debutat pe 8 noiembrie. Al treilea sezon al thrillerului polițist „Narcos: Mexic” s-a clasat pe locul întâi în topul în limba engleză, cu 50,3 milioane de ore de vizionare.
În ceea ce privește filmele, filmul de acțiune plin de vedete „Red Notice”, cu Dwayne Johnson, Gal Gadot și Ryan Reynolds, conduce topul producțiilor în engleză, cu 148,7 milioane de ore de vizionare. Thrillerul „Yara” a ocupat primul loc în topurile filmelor în altă limbă decât engleza.
Compania Netflix, care susține că îmbrățișează astfel transparența radicală, a fost mai puțin deschisă atunci când a venit vorba de popularitatea filmelor și serialelor sale – la fel ca multe dintre platformele concurente. A raportat anterior date de vizionare în funcție de gospodărie, la un moment dat luând în considerare orice titlu urmărit timp de cel puțin două minute ca vizualizare.
Noua abordare de măsurare a serviciului de streaming este în concordanță cu cea folosită de firma de măsurare a audiențelor Nielsen, din SUA, care monitorizează timpul petrecut de americani în fața micilor ecrane. Primul raport al Nielsen care folosește această nouă metodologie, publicat în iunie, sugerează mult spațiu de creștere pentru Netflix, care atrage doar 6% din timpul petrecut în fața micilor ecrane în SUA.
CITEȘTE ȘI: Netflix a lansat teaserul ultimei părți a seriei „La Casa de Papel”
Omar Sy, starul seriei „Lupin”, a încheiat un contract multianual cu Netflix
Foto: Profimedia Images