Netflix a concediat alți 300 de angajați – aproximativ 3% din total -, aceasta fiind cea mai recentă rundă de disponibilizări majore la gigantul de streaming.
„Atât eu, cât și Ted regretăm că nu am prevăzut încetinirea creșterii veniturilor noastre mai devreme, astfel încât să fi putut asigura o reajustare mai treptată a businessul”, se arată într-o notă trimisă personalului joi, de cei doi șefi Netflix, Reed Hastings și Ted Sarandos.
Aproximativ 216 angajați afectați sunt în Statele Unite, 30, în țările din Asia-Pacific, 53, în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, 17, în America Latină, potrivit sursei citate de The Hollywood Reporter. „Știm că aceste două runde de concedieri au fost foarte grele pentru toată lumea – creând multă anxietate și incertitudine. Intenționăm să revenim la un curs mai normal al afacerilor în viitor. Și, pe măsură ce reducem în unele domenii, continuăm să investim sume semnificative în conținutul și oamenii noștri: în următoarele 18 luni, baza noastră de angajați este planificată să crească cu circa 15.000, până la 115.000″, au scris Hastings și Sarandos.
În mai, Netflix a concediat aproximativ 150 de angajați, din cauza „încetinirii creșterii veniturilor”, mai degrabă decât a „performanței individuale”, a spus un purtător de cuvânt al platformei la acea vreme. Pe lângă angajații cu normă întreagă, dintre care mulți erau în departamentul de animație, Netflix a renunțat și la zeci de contractori care lucrează pe rețelele de socializare online și alte canale ale companiei.
Piața de streaming este din ce în ce mai aglomerată, cu giganți tehnologici precum Amazon Prime Video și Apple TV+, dar și platformele marilor studiouri, Disney+, Hulu, Paramount+, HBO Max și Discovery+.
În aprilie, Netflix a făcut public faptul că a pierdut 200.000 de abonați în primul trimestru al anului, fiind cu mult sub așteptările proprii privind achiziția de noi abonamente. Platforma are în prezent 222 de milioane de abonați la nivel global și a oferit o prognoză mai mică pentru următorul trimestru, oficialii spunând că se pregătesc să piardă încă 2 milioane de abonați.
Netflix caută modalități de a controla costurile și de a relansa planul de creștere a numărului de abonați. Compania a mai spus că lucrează la modalități de a reduce fenomenul de partajare a parolelor, menționând că 100 de milioane de gospodării împart acest serviciu. De asemenea, compania ia în calcul o expansiune agresivă în afara modelului său de afaceri de bază, prin introducerea de jocuri pentru mobil – inclusiv adaptări ale propriilor serii precum „The Queen’s Gambit” și „La Casa de Papel” -, dar și abonamente mai mici, susținute de
CITEȘTE ȘI: Florence Pugh va juca în adaptarea cărții „La răsărit de Eden”, de John Steinbeck, produsă de Netflix
Foto: Profimedia Images