Netflix concediază 150 de angajați pentru a face față încetinirii creșterii financiare
Aproape 150 de angajați ai Netflix, respectiv 2% din total, au fost disponibilizați, majoritatea în Statele Unite ale Americii. Cu câteva săptămâni înainte de această decizie, Netflix a anunțat că a pierdut abonați pentru prima dată în mai bine de zece ani.
Decizia a fost luată de platforma de streaming în încercarea de a economisi bani după încetinirea creșterii în industria de streaming TV. De asemenea, Netflix a anunțat că și-a redus cheltuielile cu externalizarea. „Aceste schimbări sunt determinate în primul rând de nevoile afacerii, mai degrabă decât de performanța individuală, ceea ce le face deosebit de provocatoare, deoarece niciunul dintre noi nu vrea să vadă colegi atât de grozavi plecând”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei Netflix pentru AFP.
CITEȘTE ȘI: Totul despre „Star Wars”: Top filme din celebra franciză (Video)
Actori care au făcut roluri foarte bune în filme slabe sau mediocre
10 filme preferate ale starurilor favorite de la Hollywood (Video)
„Încetinirea creșterii veniturilor înseamnă că trebuie să ne încetinim creșterea cheltuielilor ca afacere”, a explicat purtătorul de cuvânt, potrivit Le Figaro.
La sfârșitul primului trimestru al acestui an, serviciul de streaming avea 221,6 milioane de abonați, ceva mai puțin decât la sfârșitul lunii decembrie. Pentru a explica această scădere, Netflix a indicat spre suspendarea serviciilor sale în Rusia din cauza războiului din Ucraina. Această scădere de 200.000 de abonați, mai puțin de 0,1% din totalul bazei de clienți, a fost suficientă pentru a provoca panică pe Wall Street, atunci când au fost anunțate rezultatele trimestriale, în aprilie.
CFO Spence Neumann a anunțat apoi în timpul unei conferințe că Netflix își va „reduce” cheltuielile în următorii doi ani, continuând în același timp să investească miliarde de dolari în platformă. Compania din Silicon Valley a înregistrat un venit net de 1,6 miliarde de dolari în primele trei luni, în creștere de la 1,7 miliarde de dolari în primul trimestru din 2021.
100 de milioane de gospodării urmăresc Netflix, dar nu plătesc
Printre alți factori care îi împiedică creșterea, Netflix a identificat faptul că unii abonați își împart contul cu persoane care nu locuiesc în aceeași gospodărie. Aproape 222 de milioane de gospodării plătesc pentru un abonament, dar conturile sunt partajate cu peste 100 de milioane de gospodării care nu sunt abonate la serviciu, estimează gigantul de streaming.
Netflix testează modalități de a câștiga bani din această partajare a contului, cum ar fi introducerea unei funcții care permite abonaților să plătească puțin în plus pentru a adăuga alte gospodării. „Nu era o prioritate când creșteam rapid, iar acum lucrăm din greu la asta”, a declarat șeful companiei, Reed Hastings, la o conferință. „Sunt peste o sută de milioane de gospodării care aleg deja să urmărească Netflix, le place serviciul, trebuie doar să fim plătiți într-o oarecare măsură” pentru acești telespectatori.
Netflix se gândește, de asemenea, să adauge un nou abonament cu reducere susținut de reclame, un model pe care Reed Hastings l-a exclus de mult. Creșterea Netflix suferă în sfârșit de pe urma concurenței intense din partea Apple și Disney.
CITEȘTE ȘI: Netflix pierde abonați pentru prima dată în 10 ani și ia în considerare introducerea publicității
Foto: Profimedia Images