Gigantul de streaming Netflix a anunțat marți că a pierdut 970.000 de abonați în al doilea trimestru al anului, în loc de cele două milioane la care se aștepta. Compania a indicat că se așteaptă să recâștige mai mulți abonați în această vară.
Serviciul de streaming, care are în prezent 220,67 milioane de abonamente vândute în întreaga lume, a anunțat, în aprilie, că a pierdut abonați pentru prima dată într-un deceniu, în primul trimestru.
CITEȘTE ȘI: Sezonul 4 „Stranger Things”, al doilea titlu Netflix care a acumulat peste 1 miliard de ore de vizionare
Grupul californian a publicat o cifră de afaceri de 7,97 de miliarde de dolari pentru perioada aprilie-iunie, un rezultat mai mic decât cel previzionat, pe care le-a pus în special pe seama unui curs de schimb nefavorabil. Pe de altă parte, a realizat un profit net de 1,44 miliarde de dolari, un rezultat mai bun decât cel așteptat. De asemenea, Netflix spune că intenționează să recâștige un milion de abonați în trimestrul al treilea, ajungând astfel la 221,67 milioane de plătitori, o cifră încă sub cea de la sfârșitul anului 2021, potrivit Variety.
Un lider în domeniu, Netflix contează, fără îndoială, pentru a realiza acest lucru, pe succesul celui de-al patrulea sezon al serialului „Stranger Things”, care tocmai s-a încheiat, și pe lansarea iminentă a „The Grey Man”, un film al fraților Russo, regizorii „Avengers: Endgame”.
Și în timp ce veniturile sale continuă să crească, partea sa din piața serviciului de video on demand cu abonament se micșorează, potrivit eMarketer. „Se confruntă cu saturația pieței”, notează Ross Benes, analist eMarketer. „Vor continua să testeze diferite pârghii, cum ar fi publicitatea, jocurile video și restricțiile privind partajarea parolelor, pentru a-și îmbunătăți veniturile”. Sefii platformei și-au anunțat într-adevăr, în aprilie, intenția de a oferi o formulă de abonament mai ieftină, dar cu publicitate, după ani în care au refuzat această soluție mai puțin „prestigioasă”.
Compania a clarificat, săptămâna trecută, că noul abonament va fi adăugat celor trei opțiuni deja disponibile. Microsoft va fi responsabil pentru proiectarea și gestionarea platformei pentru agenții de publicitate care doresc să difuzeze reclame pe serviciul de streaming.
CITEȘTE ȘI: Un serial spinoff „Stranger Things”, în lucru la Netflix, confirmă Matt și Ross Duffer
Foto: Profimedia Images