Ted Sarandos, CEO și director de conținut al Netflix, a dezvăluit ceea ce este „cel mai cuprinzător aspect de până acum” privind platforma de streaming, topul 10 al celor mai vizionate filme și seriale.
Sarandos, într-o apariție la evenimentul Vox Media’s Code Conference care a avut loc la Los Angeles, a explicat că topurile au fost realizate pe baza a doi factori. Astfel, au fost realizate topuri ale celor mai populare producții Netflix pe baza numărului de conturi care au selectat un anumit titlu în primele 28 de zile de lansare (și au fost vizionate timp de cel puțin 2 minute). De asemenea, au fost realizate topuri pe baza numărului total de ore de vizionare acumulate de titluri în decursul celor 28 de zile de la lansare, informații oferite în premieră de Netflix, potrivit Variety.
„Încercăm să fim mai transparenți cu talentul, cu piața”, a spus Sarandos, care a recunoscut că datele de streaming furnizate de Netflix sunt „o mare cutie neagră”.
Primul sezon al serialului „Bridgerton”, creat de Shonda Rhimes, s-a clasat pe primul loc atât ca număr de conturi, cât și ca timp de vizionare. „Extraction” a fost cel mai vizionat film din punctul de vedere al numărului de conturi, în timp ce „Bird Box” a fost cel mai urmărit lungmetraj din punct de vedere al orelor acumulate.
Topul serialelor Netflix în funcție de numărul de conturi
Topul serialelor în funcție de orele vizionate
Topul filmelor după numărul de conturi
Topul filmelor după numărul de ore vizionate
De asemenea, drama coreeană despre supraviețuire „Squid Game”, care a avut premiera pe 17 septembrie, ar putea să devină cel mai popular show din istoria Netflix, iar în prezent se află pe locul 1 la nivel mondial pe platforma de streaming.
Sarandos a mai vorbit și despre parteneriatele generale de tipul celor încheiate Shonda Rhimes și Ryan Murphy, explicând că se merge în această direcție pentru a concura cu companiile de divertisment tradiționale.
Sarandos a mai spus că Netflix nu este interesat să cumpere drepturi pentru competiții sportive live, spunând că „următoarele 10 miliarde de dolari” din cheltuielile de conținut ale companiei ar fi mai bine să fie investite în emisiuni TV și filme. Acesta a mai spus că Netflix se simte „poate mai încrezător” în competiția cu cei de la Disney și WarnerMedia, în timp ce continuă să-și intensifice activitățile în streaming. „Trebuie să le iau în serios … nu vreau să subestimez pe niciunul – pentru că ne-au subestimat”, a mai spus acesta.
Netflix a încheiat al doilea trimestru din 2021 cu puțin peste 209 milioane de abonați plătitori.
Ted Sarandos, care a început să lucreze la Netflix în 2000, la achiziții de DVD-uri, a fost numit co-CEO alături de Reed Hastings în iulie 2020. Sarandos supraveghează echipele companiei la nivel mondial responsabile pentru achiziția și producția întregului conținut Netflix.
CITEȘTE ȘI: Cel de-al cincilea sezon al serialului Netflix „The Crown”, lansat în noiembrie
Top 10 cele mai vizionate seriale de pe Netflix (Video)
Foto: Profimedia Images