Netflix a depășit 200 de milioane de abonați cu plată la nivel global

De: Ana Obretin / 20.01.2021, 10:35
Netflix a depășit 200 de milioane de abonați cu plată la nivel global

Netflix a depășit 200 de milioane de abonați cu plată la nivel global, după un an favorabil pentru platformele de streaming, marcat de pandemie și blocaje, și în ciuda unei concurențe crescute și a măriri recente a prețurilor sale.

Liderul în streaming video cu plată a anunțat, marți, că a obținut 37 de milioane de abonamente suplimentare pe tot parcursul anului 2020, inclusiv 8,5 milioane în al patrulea trimestru, semn că platforma continuă să câștige în cota de piață. „Credem că nu mai avem nevoie de investiții externe pentru a ne finanța operațiunile de zi cu zi”, se arată în raportul financiar al platformei de streaming.

În al patrulea trimestru al anului 2020, compania cu sediul în California a înregistrat venituri nete de 542 de milioane dolari – cu 40 de milioane de dolari mai puțin decât în ​​urmă cu un an -, pentru o cifră de afaceri de 6,6 miliarde de  dolari, în creștere cu 21,5%.

În doi ani, Netflix aproape și-a dublat numărul de abonați cu plată – de la 111 milioane la începutul anului 2018 la aproape 204 milioane la sfârșitul anului 2020 -, iar venitul mediu pe abonament a crescut de la 9,88 de dolari la 11,02 dolari.

În 2020, la fel ca mulți alți giganți tehnologici, platforma a beneficiat foarte mult de restricțiile de călătorie impuse în diferite țări pentru a combate pandemia. Dar asta înseamnă, de asemenea, că a crescut și concurența, cu Disney +, care a depășit 85 de milioane de abonați într-un an, dar și cu toate serviciile de conținuturi video. 

Marele câștigător în lupta serviciilor de streaming

„Este un moment excelent pentru a consuma conținuturi de divertisment, cu o mulțime de opțiuni, de la TV clasic la jocuri video și produse ale utilizatorilor de social media pe YouTube și TikTok”, notează Netflix. „Continuăm să muncim din greu pentru a ne mări timpul alocat pe ecrane împotriva acestor rivali majori”, potrivit oficialilor.

„Netflix își încheie cel mai bun an și se așteaptă la creșteri în continuare în 2021, lansările majore fiind deja planificate”, a comentat Eric Haggstrom, analist la eMarketer. „Deocamdată, el este marele câștigător în bătălia serviciilor de streaming”, a mai spus acesta.

Compania vrea, de asemenea, să demonstreze că nu depinde de piețele sale vechi: mai mult de 80% din abonamentele suplimentare obținute în 2020 au fost din afara Americii de Nord. Pentru primul trimestru al anului 2021, intenționează să câștige 6 milioane de noi abonați.

CITEȘTE ȘI: Netflix a anunțat lista filmelor originale pentru 2021. Cele mai mari staruri își dau întâlnire pe platformă

Foto: Profimedia Images