Thermotic Developments a reușit sa obțina un produs considerat de firma drept cel mai bun și mai sigur recipient cu autoîncalzire.
Întrebarea care se pune imediat este: Cui îi trebuie așa ceva? Unii clienți sunt dornici sa testeze noul produs totuși, în ciuda poveștilor nu prea fericite care circula pe seama unor astfel de recipiente.
De-a lungul anilor au existat destule cazuri în care recipientele cu autoîncalzire au provocat arsuri superficiale consumatorilor, s-au facut bucați în momentul utilizarii sau chiar au explodat.
Astfel încat unei mici firme ca Thermotic nu i-a fost deloc ușor sa-și vanda invenția celui mai mare producator de produse alimentare, Nestle SA, proprietarul marcii Nescafe.
Compania elvețiana a fost de acord sa achiziționeze 6 milioane de recipiente pe care în prezent le ofera în scopuri de testare sub numele de Hot When You Want (Cald Oricand Dorești) în aproximativ 5.000 de magazine, gari și benzinarii din Marea Britanie.
La suprafața, recipientul Thermotic arata ca oricare altul din categoria lui, fiind însa prevazut în interior cu o cantitate mica de var nestins și apa, într-un strat izolator de sticla.
Prin apasarea fundului recipientului, varul nestins se amesteca cu apa producand creșterea temperaturii în interiorul recipientului cu pana la 40 de grade Celsius în trei minute. Dezavantajul este ca reacția produce un miros de metal, problema pe care firma a promis sa o rezolve în cel mai scurt timp.
Recipientele cu autoancalzire din ziua de azi sunt foarte evoluate fața de primele astfel de produse aparute pe vremea celui de-al doilea razboi mondial. La acea vreme, erau prevazute cu o capsa exploziva, care putea fi aprinsa cu bricheta.
Deși nu se cunosc cazuri de accidente provocate de utilizarea unor astfel de produse, aceasta soluție ar fi probabil considerata periculoasa în ziua de azi.
O companie japoneza, Gekkeikan Co, care vinde sake în recipienți cu autoancalzire, a fost nevoita sa retraga un lot de astfel de produse de pe piața, ca urmare a reclamațiilor consumatorilor care se plangeau ca fundul recipientului se desface în momentul încalzirii.
Problema s-a rezolvat, însa furnizorul de recipiente cu autoancalzire pentru Gekkeikan nu prea crede ca va continua producția, din cauza costurilor mari și cererii scazute.
Pe de alta parte, Nestle, care cunoaște foarte bine istoria recipientelor de acest fel a preferat sa nu comenteze asupra subiectului.
Thermotic recunoaște ca fiecare recipient vandut Nestle îi produce de fapt o pierdere de trei pence, fapt pentru care încearca sa atraga și alte companii în portofoliul sau de clienți, avand însa drum lung de parcurs pentru a elimina suspiciunile cu privire la siguranța în exploatare a recipientelor cu autoîncalzire.
Revenind la Hot When You Want, trebuie amintit ca parerile clienților sunt împarțite, fiind apreciat de cei care din lipsa timpului prefera sa bea cafeaua în mașina. Alții, deși nu sunt încantați, sunt mulțumiți ca macar beau o cafea calda.
Loredana Frațila-CristescuZIARUL FINANACIAR