Prezent la București, unul dintre orașele sale preferate din lume pentru organizarea Nopții Devoratorilor, Jean Marie Boursicot a vorbit despre efortul de a întreține cinemateca ajunsă la 1.000.000 de spoturi publicitare, necesitatea digitalizării clipurilor aflate pe peliculă – suport ușor perimabil – precum și despre alegerea unui număr record de reclame românești, 13, dintre care una începe și alta termină noaptea.
Referindu-se la alegerea de a include în selecția sa 13 spoturi românești și, mai mult, de a începe și încheia seara cu unele dintre acestea, Jean Marie Boursicot a declarat: „Am regăsit în publicitatea românească plăcerea de a urmări reclame din Franța sau Anglia de acum câțiva ani. În restul Europei, contrângerile canalelor media au dus la o limitare a creativității, fenomen care nu este încă vizibil în România”.
Mai mult, Jean Marie Boursicot a făcut referire la mutarea publicității pe internet ca una dintre principalele tendințe care permit spoturilor să păstreze creativitatea, dar induc și schimbări precum apropierea filmului publicitar de scurt metraj.
Jean Marie Boursicot
Vineri, 15 iunie 2012, la Sala Palatului, 3.000 de devoratori au urmărit selecția de spoturi publicitare realizată de Jean Marie Boursicot pentru al 32-lea an consecutiv la nivel mondial. Aproape 300 de reclame au stârnit hohote de râs sau sesiuni de aplauze în rândurile publicului.
Alături de selecția de reclame, Noaptea Devoratorilor de Publicitate a propus publicului un concert Smiley, concursuri de creativitate și de recunoaștere de reclame, live video și transmisiuni de la standul interactiv al Flanco, partenerul principal al evenimentului. Mii de devoratori s-au putut destinde la GT 5 Wheel sau admirând Envy 4, expus la stand.
După evenimentul din București, Noaptea Devoratorilor de Publicitate va porni într-un turneu în 7 orașe din țară: Constanța, Brașov, Galați, Arad, Iași, Timișoara, Cluj – în perioada august-noiembrie.