La ora actuala, daca ești un cîntareț supercunoscut, nu e suficient sa cîștigi cîteva discuri de platina. Ideea e sa profiți cît mai mult de pe urma succesului tau și, cum o gramada de fani sînt dispuși sa-și cheltuie banii pentru a arata ca tine, tot ceea ce trebuie sa faci este sa intri în industria modei și sa lansezi o colecție de haine cu numele tau. P. Diddy și Jennifer Lopez cîștiga deja milioane de dolari de pe urma acestei afaceri, așa ca nu-i de mirare ca tot mai mulți artiști sînt tentați sa combine muzica cu moda.
Beyonce Knowles tocmai a semnat primul sau contract de licența pentru a putea sa-și comercializeze viitoarea linie de haine numita „House of Dereon”, care ar trebui sa apara în magazinele americane în aceasta toamna. Marca este destinata tinerelor și poarta numele bunicii croitoresei lui Beyonce, Agnes Dereon. „Va fi o combinație între vintage și contemporan, cum ar fi blana cu blugii sau taioarele clasice cu hainele de strada”, spune cîntareața despre noua ei pasiune.
Will Adams, mai cunoscut sub numele de will.i.am de la Black Eyed Peas, a facut reclama în cel mai simplu și eficient mod liniei sale de îmbracaminte „i.am”: el și colegii lui de trupa au purtat numai lucruri din aceasta marca în timp ce au cîntat la ceremonia de decernare a premiilor Grammy.
Suparata Kelly Osbourne și-a lansat firma de design vestimentar Stiletto Killers, care vinde tricouri, bluze cu gluga și treninguri decorate cu desene, caricaturi și inscripții de genul: „Nu mai sînt proasta” sau „Da-mi odata papucii!”. O adevarata demonstrație de bun-gust.
Urmînd exemplul lui Eminem, cu a sa colecție Eminem’s Shady Ltd., rapperul 50 Cent a batut palma cu designerul Marc Ecko pentru o noua linie de îmbracaminte pentru barbați, G-Unit Clothing (pentru ca poarta numele starului de culoare, un tricou costa, de pilda, 30 de dolari). Aceasta va fi însoțita de colecția de încalțaminte Rbk (o divizie Reebok) G-Unit.
Dar nu toata lumea are noroc. Missy Elliot a suferit o grea pierdere dupa ce noua sa colecție Adidas, „Respect ME”, a fost criticata de niște capete încoronate. Regina Margareta a II-a a Danemarcei a pretins ca logo-ul colecției seamana mult prea mult cu monograma sa regala și a cerut ca acesta sa fie schimbat imediat. Adidas a retras imediat de pe piața produsele pentru a evita un proces de proporții.
Sa nu-l uitam pe artistul hip-hop Nelly, care a pus bazele companiei sale, Vokal, acum șase ani, cînd el și prietenul lui, Yomi Martin, vindeau tricouri direct din portbagajul mașinii. Acum și-au dezvoltat afacerea, colecția lor incluzînd și blugi pentru femei, marca Apple Bottoms (în traducere libera – funduri ca merele).
Și Gwen Stefani s-a remarcat la un moment dat cu o colecție de haine. Numita L.A.M.B. (Love Angel Music Baby) dupa numele cațelului sau preaiubit, aceasta include costume de baie, culori de inspirație Rasta și pantaloni scurți cu bretele.