Muzica româneasca: 2 in 1, acum la un preț mai bun. Pentru cine?
În vara care a trecut am reușit sa ma împac și cu ultimele doua genuri muzicale cu care nu puteam sa stau în aceeași camera (și da, asta are legatura cu discotecile de pe plaja!), așa ca la muzica româneasca nu mai vad decât o problema: banii.
Daca admitem ca banii nu aduc fericirea in viata (asa se zice de cateva generatii, o fi adevarat?) – de ce ar fi altfel în muzica? Și totuși banii aduc scule, haine de scena, lumini, artificii (sau butoaie goale și o drujba pentru cei care au avut imaginație sa faca un show din asta) și mai presus de toate un confort suficient pentru ca „artistul” sa se preocupe de pasiunea lui – „muzica”.
Mai exista și extrema în care banii devin un scop și atunci un artist cânta orice se vinde sau o artista scoate în evidența tot ce are mai rotund, doar sa iasa banu’ gros. Muzica și Marketing încep cu aceeași litera, ce e drept, amândoua sunt niște domenii fascinante în felul lor, dar prefer sa cumpar un album pentru altceva decât „eticheta”.
A! Și ar mai fi ceva, dar aici nu putem vorbi doar de „muzica” și nu mai putem vorbi doar de „româneasca”. Îmi e greu sa accept un artist care se considera „the supreme being” (iar de la Milla Jovovich în Al Cincilea Element sincer nu am mai vazut pe cineva caruia sa i se potriveasca titlul…).
Prefer sa admir pe cineva din proprie inițiativa, nu pentru ca alte subiecte decât fițele lui nu sunt de abordat. Și ma bucur ca am de unde sa aleg pe cine admir când e vorba de muzica romaneasca.
Daca la un moment dat va exista un marketing și un interes pentru alte genuri de muzica și va fi cool sa asculți jazz sau opera, probabil ca mai multa lume va admira și oameni care au ales un gen muzical mai puțin sponsorizat la noi. Din nou vorbim de bani?
Sorin Mocanu – Kiss FM