Mutație minora

02 09. 2006, 15:55
O specie bine "înfipta" în lanțul trofic este una care genetic se modifica foarte puțin de-a lungul timpului, cum ar fi Marele Alb sau crocodilul. Echivalentul, pe patru roți, al acestor pradatori de succes poate fi, binemersi, noul BMW X5. Cu toate ca a fost lansat de

O specie bine „înfipta” în lanțul trofic este una care genetic se modifica foarte puțin de-a lungul timpului, cum ar fi Marele Alb sau crocodilul.

Echivalentul, pe patru roți, al acestor pradatori de succes poate fi, binemersi, noul BMW X5. Cu toate ca a fost lansat de puțina vreme, privind primele fotografii oficiale aveam impresia ca ma uit la vechia mașina. A fost nevoie ca restul redacției sa-mi atraga atenția, în mod expres, ca am în fața urmașul SAV-ului (Sports Activity Vehicle) lansat în 2000.

Designul lui Chris Bangle a împarțit tabara fanilor în doua, chiar mai bine decât Moise Marea Roșie. De data asta, criticii americanului nu prea au o pâine de mâncat. Aidoma lui X3, X5 s-a bucurat de un mare succes în cei șase ani de cariera și, probabil, managementul nu vrea sa riște inutil.

La apariție, „locomotiva” din München inova prin designul „flaming surface”. Acum, cu toate ca muchiile ascuțite ce „rasar” brusc din rotunjimile caroseriei au ramas, mașina are un aspect preponderent conservator. Practic s-au pastrat toate particularitațile modelului precedent: proporțiile parții frontale, evazarile specifice ale aripilor, inclusiv stopurile de forma unui L disproporționat. Tocmai din aceasta cauza SUV-ul bavarez își ascunde cu brio dimensiunile mai nou dobândite: lungimea a crescut cu 20 cm (de la 4,65 m la 4,85 m), iar lațimea cu 6 cm ( de la 1,87 m la 1,93 m). Rezultatul direct al „curei de îngrașare” este apariția celui de-al treilea rând de scaune, care daca sunt folosite tot ramân 200 l liberi în portbagaj. Acest spațiu, în configurața cu cinci locuri, poate crește la 620 l, iar când ambele banchete sunt rabatate poți înghesui 35.000 de eșantioane de whisky de minibar (1.750 l x 20 buc/l)Â…

Problema cu stocarea „racoritoarelor” fiind rezolvata, poți sa începi drumul pâna în locația dedicata consumului (care, apropo, dauneaza grav sanatații). Pentru asta ai disponibile, pentru moment, trei motorizari, doua pe benzina și un diesel. Deschizatorul de gama, 3.0i, ne este cunoscut, fiind motorul cu 6 cilindri în linie de 258 CP. V8-ul de pe 4.4i a fost înlocuit cu o varianta mai slaba a lui 4.8is, ce dezvolta 355 CP.

Best seller-ul în Europa, fara îndoiala, va fi varianta diesel biturbo de 272 CP. Vânzarile vor debuta în primele zile ale lui 2007, dupa prezentarea din SUA.

În continuarea materialului, pe care îl putețI citi din , puteți afla câte ceva și despre ultimele modele de Skoda și Subaru.