Pentru a face cinste renumelui sau, de marca sportiva, BMW lucreaza cu turatie maxima la o gama noua de motoare cu puteri mari, destinate Seriei 3 si 5. Aceasta serie a fost deschisa de motorul destinat noului M3, primul V8 destinat „armei albe” din München, care este, de fapt, V10-le scurtat cu doi cilindrii de pe M5 si M6. Inginerii germani au dat tot ce au avut mai bun, astfel ca noul propulsor are o putere litrica mai mare decat cel donor, din 4.000 cmc s-au stors aproximativ 425-430 CP. Dupa multa vreme, motoarele turbo revin in forta, fiind dezvoltata o intreaga paleta. Primul, se pare, va fi unul in patru cilindri, de 2 litri si 275 CP, iar cel mai puternic (375 CP) va avea sase cilindri in linie. Aceste motoare sunt menite sa umple golul dintre variantele mai civile ale limuzinelor bavareze de clasa medie si mare si cele super-sport, respectiv M3 si M5, fara ca sa se foloseasca motoare aspirate cu cilindree mare, care s-ar apropia, din punct de vedere al prestigiului, prea mult de varfurile de gama amintite. Si pe frontul diesel vor fi aparitii noi, din moment ce, pe piata, 163 CP din 2.000 cmc nu mai inseamna foarte mult. Astfel, puterea acestui motor va depasi 200 CP, iar cel de 3 litri va avea doua variante noi: 250 si 300 CP. Data exacta la care isi vor face debutul nu este inca clara, dar, cu siguranta, fanii marcii asteapta deja cu infrigurare.
Citeste mai mult in ProMotor