Most wanted în 2008
Noul BMW X6 promite sa fie una dintre cele mai vanate noutati ale anului 2008, nu doar peste ocean. Pe langa ineditul conceptiei, X6 pluseaza cu un pachet tehnic foarte avansat.
BMW X6 este construit pe platforma SUV-ului bavarez BMW X5 si nu ascunde acest lucru. De fapt, asemanarile stilistice intre cele doua modele sunt destul de mari, astfel ca multi s-au intrebat daca are sens pentru cele doua modele sa coexiste.
Raspunsul celor de la Munchen este clar: X5 si X6 sunt frati care nu se vor canibaliza, deoarece au target diferit. Fata de X5, BMW X6 are spatele mai plonjat, aducand cu forma unui coupe, ceea ce se reflecta in configuratia 2+2 a scaunelor (deci X6 are cu trei locuri mai putin decat X5). De asemenea, desi X6 este mai lung cu 2 cm, portbagajul acestuia este mai redus cu 50 de litri – valoarea acestuia variaza intre 570 si 1.450 litri.
Cu alte cuvinte, X6 este un X5 pentru cei cu mai putine necesitati de spatiu util interior – totusi, BMW nu a riscat si a dotat X6 cu patru portiere, nu doar cu doua, cum va proceda Land Rover cu viitorul coupe de teren prefigurat de LRX Concept.
Am putea spune ca BMW X6 este primul SUV-coupe-cu-patru-usi, iar marketingul BMW va profita din plin de acest nou subsegment creat. Si, pentru ca un asemenea automobil inspira forta si sportivitate, gama de motorizari este de mare clasa, iar cuvantul de ordine este twin-turbo pentru trei din cele patru motorizari oferite. Puterile acestora variaza intre 235 CP si 408 CP, iar emisiile de CO2 intre 217 si 299 g/km.