Mondial de L-Automobile 2004

29 09. 2004, 12:43
Cu peste 60 de premiere mondiale, editia din acest an a Salonului Auto de la Paris se ridica la inaltimea asteptarilor.Daca in alti ani s-a putut remarca o goana dupa modele performante sau concepte futuriste, anul acesta estetica, nivelul de securitate si versatilitatea au tinut capul de

Cu peste 60 de premiere mondiale, editia din acest an a Salonului Auto de la Paris se ridica la inaltimea asteptarilor.Daca in alti ani s-a putut remarca o goana dupa modele performante sau concepte futuriste, anul acesta estetica, nivelul de securitate si versatilitatea au tinut capul de afis.

Cu peste 60 de premiere mondiale, editia din acest an a Salonului Auto de la Paris se ridica la inaltimea asteptarilor. Daca in alti ani s-a putut remarca o goana dupa modele performante sau concepte futuriste, anul acesta estetica, nivelul de securitate si versatilitatea au tinut capul de afis. Echipa AUTOSHOW este in masura sa va aduca – direct de la fata locului – cele mai interesante informatii si ultimele noutati.

Fara a fi la fel de urias precum Frankfurt-ul, Paris poate fi parcurs pe indelete in cele doua zile de presa. Timp in care nu poti sa nu remarci filosofiile care se ascund in spatele jocurilor de lumina si culoare. Anul acesta, parca mai pregnant decat la editiile anterioare, iese in evidenta dispunerea strategica a standurilor, astfel incat rivalitatile si orgoliile dintre marile producatori s-au intalnit fata in fata.

Concret, standul Mini se afla in imediata vecinatate a lui Smart, DaimlerChrysler este nevoit sa fie vecin cu GM si toate marcile aferente, Maybach cu Rolls Royce etc. Amatorilor de cifre le spunem ca salonul totalizeaza 477 de expozanti din 26 de tari, ce expun pe 180.000 metri patrati. O suprafata care, conform estimarilor, va fi vizitata de peste aproape 1,5 milioane de vizitatori.

Nici personalitatile nu au lipsit, salonul prilejuind vizita Presedintelui Frantei – care a plecat intr-un tur de la standul Peugeot. La fel de prezente au fost si VIP-urile : patronul Laraki, Sergio Pininfarina, Bernd Pieschetsrider sau Chris Bangle. Editia din 2004 nu prilejuieste premiere neasteptate, majoritatea noutatilor fiind cunoscute dinaintea primei zile de presa.

Desigur, supercar-urile au constituit un capitol aparte – ca in fieare an. Ferrari F430 a atras o multime de priviri la stand, fiind expus pe o platforma rotativa alaturi de monopostul de F1. Bugatti a adus, in sfarsit, versiunea de serie finala a Veyron-ului. Cel putin asa sustin ei. Aston Martin a preferat sa incante audienta doar cu versiunea dopata a lui Vanquish, pastrand premiera viitorului model mic al gamei pentru Geneva. Cat despre Lamborghini si Porsche, acestia au expus Murcielago Roadster, respectiv noua generatie 911 Carrera si Boxster.

Lupta este la fel de stransa si in segmentul compact, unde starurile editiei sunt Ford Focus si Citroen C4. Foarte interesant este entuziasmul cu care a fost primit C4 de catre majoritatea ziaristilor, contrar unor anticipari mai putin favorabile. Focus vine sa continue mostenirea generatiei precedente si are mari sanse sa reediteze succesul urias de care s-a bucurat pana acum, aceasta fiind si parerea oficialilor Ford cu care am facut o serie de interviuri, ce le veti citi in numerele viitoare ale revistei Autoshow.

Surpriza standului Ford se numeste insa Focus Vignale Concept, un rapitor studiu al viitorului Coupe-Cabriolet. Scantei se remarca si in segmentul mini, unde – coincidenta sau nu – Renault Modus si Peugeot 1007 au fost lansate simultan aici la Mondial de l’Automobile. Mizand pe lux si confort, Mercedes arunca in lupta CLS, versiunea 55AMG vizand in mod direct noul M5, prezentat pentru prima data in versiunea finala de serie. Apropo de premiere mondiale, anul acesta Parisul a prilejuit peste 60, depasind cu 10 numarul celor de acum doi ani.

Grupul VW a facut o demonstratie de forta prin marcile sale, cele mai importante fiind Audi A4, Seat Toledo, Skoda Octavia Break, VW Golf GTI si Touareg W12. Italienii, pe de alta parte, au preferat spectacolul si senzualitatea in detrimental rigurozitatii. Este suficient sa mentionam ca la standurile Alfa, Fiat si Lancia cele mai admirate au fost nu atat masinile – dintre care amintim noua Alfa 147, gama bogata de versiuni Stilo si Lancia Musa – cat fetele din jurul lor. Care, surprinzator, erau in majoritate romance. Cat despre absenti – pentru ca Paris 2004 are si asa ceva – amintim Dacia Logan, despre care toata lumea de aici vrea sa stie cat mai multe dar nu poate sa o vada, si Grand Cherokee, pastrat probabil pentru Detroit.

Incheiem prin a va spune ca nici japonezii nu au stat cu mainile in san, aducand numeroase modele. Toyota s-a remarcat prin standul interesant, atentia fiind captata de Avensis D-4D de 180 CP. La loc de cinste se afla noul Lexus GS, o marca pe care Toyota spera sa o impuna in Europa, asemeni pietei de peste Ocean. Daca va place Accord, aflati ca la Paris Honda aduce un interesant monovolum, FR-V.

Mazda continua invazia Zoom-Zoom prin monovolumul 5, in timp ce Nissan include pe lista de noutati Patrol facelift, 350Z Roadster si Pathfinder, un SUV disponibil in sfarsit pentru Europa, si un monovolum pe platforma lui Micra. Nu in ultimul rand, Volvo a adus prima motorizare V8 din istoria companiei – prezenta pe XC90 – Land Rover concentrandu-se pe noua generatie Discovery. Astfel ca, daca treceti prin Paris intre 25 septembrie si 10 octombrie, merita sa vizitati Mondial de L’Automobile. Este un adevarat tur de forta, insa aveti ce vedea !

Autoshow