Moda publicitații extreme
Totuși, ideea ca natura este ‘locul de joaca ideal’ (deci e ok sa produci mici cratere în pamant, dupa ce o cutie de Mountain Dew te-a aruncat în aer, într-o saritura contra-naturii, sau o gura de Sprite ți-a dat curaj sa te lupți cu urșii) are un potențial destul de crescut de a cadea în penibil.
Pentru moment, conștient sau doar mergand cu valul, reclamele „extreme” sunt în plina desfașurare. Nici de data asta trend-ul nu vine de la noi – daca ne gandim la un slogan al celor de la Reebok, „This is my planet!”, printre primele din acesta serie, care marșa pe ideea ca „legile naturii nu se aplica în ceea ce ne privește”.
În plus, genul are și o nișa vizuala foarte bine delimitata, așa ca brand-urile consacrate au spațiul lor în care se pot desfașura în voie, încercand sa forțeze limitele creativitații. Ca de altfel orice alta emisiune de pe MTV, „MTV Sports” este plina de reclame la „extrem”. Reebok, Rollerblade și Ruby Red (bauturi carbogazoase care vor sa își impuna imaginea în fața amatorilor de stari la limita) sunt printre clasicele în domeniu.
Iar, într-adevar, prin reclamele care apeleaza la idei extreme, sporturile extreme în sine s-au impus și au devenit populare și dorite de tineri. Daca americanii au vazut prima reclama la skysurfing pe tv înca din 1991 – tot la Reebok, care venea cu sloganul „Life is Short, Play Hard”, pe un fundal de muzica punk, trash, mișcari de camera amețitoare și creaturi umane ‘tulburate’ care se dadeau cu bicicleta pe pante de munte sau sareau din avion – urmați apoi de reclame la Volkswagen Jetta și pana la o marca de apa minerala, noi a trebuit sa așteptam înca vreo 10 ani pentru manifestari non-conformiste.
Multinaționalele au adus și la noi tactica eschivelor și a respingerii tradiționalismului publicitar. Reclamele la Coca-Cola și al ei brand Sprite, Pepsi Max, Mountain Dew sau Red Bull care, nu-i așa, „Îți da aaaaaripi”, sunt din ce în ce mai îndraznețe și, uneori, chiar inspirate.
Citește mai multe despre reclamele cu sporturi extreme numai în