Moda fake

Apropo.ro / 25.07.2007, 12:10
Moda fake
Nu de putine ori ati admirat pe strada, in cluburi de fitze sau magazine luxoase, in masini de zeci de mii de euro, dudui imbracate dupa ultima moda, cu etichete si inscriptii opulente la vedere. Insa de cele mai multe ori toate aceste lucruri nu sunt ceea ce par a fi. Probabil, mergand pe

Nu de putine ori ati admirat pe strada, in cluburi de fitze sau magazine luxoase, in masini de zeci de mii de euro, dudui imbracate dupa ultima moda, cu etichete si inscriptii opulente la vedere. Insa de cele mai multe ori toate aceste lucruri nu sunt ceea ce par a fi.

Probabil, mergand pe principiul „multi vad, putini cunosc”, asa-zisele printese sunt de fapt un fel de cenusarese ale caror tinute „scumpe”, achizitionate de la tarabele ad-hoc, costa maxim 20 de euro.

Un studiu realizat in Marea Britanie arata ca 1 din 8 cumparatori britanici a achizitionat un ceas, o geanta sau orice alt articol vestimentar contrafacut in ultimul an, iar tendinta este de crestere, pentru ca fake-urile au fost acceptate de catre societate, informeaza nzherald.co.nz.

In special femeile, pasionate de brand, adopta moda fake ca un surogat al produselor autentice pe care nu si le pot permite financiar.

Insa tot studiul arata ca o treime din cei care au achizitionat produse contrafacute au fost impinsi imediat catre cele originale, datorita calitatii indoielnice a celor dintai. In plus, nu toata lumea accepta sa iasa in public cu produse care doar imita, grosolan, originalul.

Pe primul loc in topul label-urilor plagiate se afla Louis Vuitton. Posetele care le-au innebunit pe fashion victims s-au inmultit mai ceva ca ciupercile dupa ploaie. Iar daca o poseta in magazinul luxos LV costa peste 1000 de euro, fetele apeleaza la vanzatorii ambulanti din coltul exterior strazii. Acelasi produs, dar muuuult mai ieftin si extrem de prost finisat. Numai anul trecut, aproape un million de persoane au cumparat accesorii Louis Vuitton contrafacute, arata studiul.

Al doilea brand, ale carui produse sunt imitate cu placere de catre cei fara scrupule si animati de dorinta de a se imbogati, este Gucci. Palarii, posete, curele sau portofele imprimate cu logo-ul Gucci au impanzit magazinele „no name”. Iar cumparatorii sunt incantati sa-si achizitioneze produse „de firma” la preturi „promotionale”.

Celebra casa Burberry completeaza podiumul celor luati la misto de catre producatorii de ocazie.

Principala sursa de fake-uri sunt standurile din diverse magazine si tarabele amplasate in piete sau improvizate pe strada.

Raluca Iorga