Mocanița din Covasna ar putea fi vânduta din cauza datoriilor
Primarul orașului Covasna, Zsuffa Levente, a declarat, miercuri, ca în prezent aceste atracții turistice se afla în proprietatea societații brașovene Brafor, care a acumulat datorii mari catre stat, iar din acest motiv se afla în proces de dizolvare. Datoria acumulata de catre societate se ridica la 68.600.000 de lei noi (686 miliarde lei vechi), iar activele sunt valorificate de catre o firma lichidatoare din Bacau, în aceste condiții mocanița fiind în pericol de a fi vânduta.
Mocanița nu este folosita în prezent, pentru repunerea sa în funcțiune fiind necesare, pe de o parte, repararea întregii linii, iar pe de alta parte și clarificarea drepturilor de proprietate.
În 2002 a fost înființata chiar și o fundație pentru salvarea mocaniței, iar reprezentanții acesteia au apelat și la ajutorul Ministerului Culturii pentru ca mocanița, alaturi de trenul cu plan înclinat, sa fie clasificate drept monumente istorice.ț
Vicepreședintele AVAS, Gyerko Laszlo, a declarat, marți, presei, ca a primit promisiuni verbale din partea lichidatorului ca mocanița nu va fi valorificata pâna când aceasta nu va deveni proprietatea fundației sau a Consiliului Local, dar se așteapta și un raspuns în scris din partea acestuia.
Primarul orașului Covasna, Zsuffa Levente, a declarat ca firma Brafor are o datorie de 100.000 de lei noi (un miliard de lei vechi) și la bugetul local, iar din acest motiv s-a solicitat ca în locul restanței mocanița și trenul cu plan înclinat sa treaca în proprietatea orașului. Pâna în prezent însa, autoritațile locale nu au primit un raspuns la aceasta solicitare.
La jumatatea liniei ferate dintre Covasna și Comandau se afla linia de cale ferata cu plan înclinat, proiectata și realizata în anul1892 de câtre inginerul Emil Lux