Cine ar fi crezut ca japonezii – acei domni minioni care au facut din munca o fixatie atat de mare, incat atunci cand patronul ii roaga sa plece in concediu de odihna macar o data la trei ani se simt jigniti – sunt capabili de surprize placute?
Vorbesc de cei de la Mitsubishi, care au aterizat la Detroit avand in bagaje o torpila carei i-au spus Eclipse Concept-E. Sincer sa fiu, nu stiu cum au reusit sa treaca de punctele vamale cu o astfel de creatie, tinand cont de regimul armelor din Statele Unite ale Americii dupa 11 septembrie 2001.
Vechiul Eclipse continua sa arate bine, dar numai pentru ca proprietarii incepusera sa umble serios la „setari”. Desi au multe pe cap – castigarea Dakar-ului in fiecare an sau realizarea unui WRC fiabil si performant –, niponii au gasit timpul necesar pentru a-si surprinde audienta cu un prototip fabulos atat in ceea ce priveste designul, cat si performantele.
Eclipse Concept-E este genul de masina care, daca trece pe langa tine, fie te duci la oftalmolog sa-ti faci un control, fie opresti la prima sectie de politie, sa anunti aparitia extraterestrilor.
Probabil ca tema designerilor, cand au imaginat masina, a fost una de genul: „Metamorfozati un fluid in miscare intr-o masina sport!” Despre designul exterior, niponii spun ca ar dori sa evoce imaginea unui avion supersonic de vanatoare. Se prea poate, dar cred ca sunt mai degraba cuvinte frumoase, pentru cucerit audienta. Un ochi exersat s-ar putea sa observe in linia generala a masinii tema celor trei diamante, sigla firmei nipone. Interiorul exista, dar nu il voi descrie, va voi lasa sa-l savurati. In orice caz, „scrie” sport pe fiecare detaliu.
M-am grabit putin pentru ca nu mai avea rabdare, voiam sa ajung la propulsor (sau propulsoare). Niponii ii spun E-Boost si acesta reprezinta mariajul dintre un motor V6 atmosferic de 3,8 litri, care dezvolta 270 CP, si un „motoras” electric ce produce si el 200 CP. Prin urmare, Eclipse Concept-E se lauda cu 470 CP. Cele doua propulsoare nu-si fac de cap cum vor ele. Cei 270 CP ai motorului V6 sunt raspunzatori de puntea fata, in timp ce motorul electric transmite puterea rotilor spate.
Vorbim asadar de o masina cu tractiune fata sau integrala, asta in functie de starea de spirit a pilotului. Motorul electric joaca rolul buteliei de NOS, oferind 200 CP instantaneu atunci cand este nevoie, si face acest lucru in cel mai prietenos mod cu putinta cand vine vorba de protejarea mediului inconjurator.
Sper ca niponii sa dea unda verde proiectului Eclipse si cred ca si domnii de la Greenpeace vor fi de acord cu acest lucru.
ProMotor