Mini a fost un concept nebun inca de cand a vazut lumina zilei, la 26 august 1959. Probabil ca, acolo, sus, unde se afla acum, Sir Alec Issigonis nu este prea linistit cand vede ce a ajuns creatia sa, dar sigur a zambit cand a vazut noul Mini XXL.
La inceput, Mini s-a dorit a fi o masina ieftina (la lansare, costa doar 500 de lire sterline), capabila sa gazduiasca patru persoane, dar si sa fie destul de mica pentru a se descurca lejer in trafic. Pentru 1959, erau suficienti 850 cmc si 34 CP.
Sa vedem ce ne ofera Mini in 2004. Pai, sa tot aiba vreo sase metri lungime, patru portiere si sase locuri, in timp ce, la capitolul dotari, gasiti tot ce v-ati putea imagina sau nu.
Fara a ne tortura prea tare neuronii, deducem ca Mini XXL are ceva legatura cu americanii. El a fost proiectat de o echipa americana si se bazeaza pe Mini Cooper S, dar beneficiaza si de kitul John Cooper Works.
Acest show car a debutat la Atena, iar in perioada urmatoare va fi vedeta unei serii de evenimente organizate de BMW in Europa si intr-o parte a continentului asiatic.
Viata la bordul noului Mini XXL nu are nimic in comun cu cea dintr-un model de serie. In dotarea de serie gasim ecran TV plat retractabil, DVD player, sistem audio performant, sunroof, tapiterie din piele neagra, sistem de telecomunicatie. Totusi, surpriza vine din spate, acolo unde americanii au crezut de cuviinta sa instaleze o piscina. Locul de balaceala poate gazdui doua persoane, iar atunci cand nu este utilizat, poate fi acoperit de un hard top detasabil. Mai grea este umplerea piscinei, pentru ca evacuarea apei se face ca la o cada obisnuita de baie – scoti dopul si gata.
Pentru a face insesizabile cele cateva kilograme pe care Mini le-a castigat in urma tratamentului de peste Ocean, inginerii au montat pe puntea spate o a doua axa. Pentru moment, Mini XXL se afla in stadiu de show car, o eventuala producere a lui in serie limitata neintrand, cred, in discutie deocamdata.
ProMotor