Minciuni pe etichetele produselor de protecție solara

Apropo.ro / 19.07.2007, 14:37
Minciuni pe etichetele produselor de protecție solara
Comisia Europeana vrea ca anumite expresii precum "blocheaza razele UV" și "100% protecție solara" sa dispara de pe etichetele produselor de plaja pentru ca sunt minciuni, informeaza dailymail.co.uk. Comisia Europeana considera ca aceste produse pot oferi iubitorilor de soare un

Comisia Europeana vrea ca anumite expresii precum „blocheaza razele UV” și „100% protecție solara” sa dispara de pe etichetele produselor de plaja pentru ca sunt minciuni, informeaza dailymail.co.uk.

Comisia Europeana considera ca aceste produse pot oferi iubitorilor de soare un fals sentiment de siguranța.

Presupusa securitate pe care o ofera produsele de protecție solara încurajeaza multe persoane sa petreaca mai mult timp la plaja. Aceste persoane risca sa sufere arsuri ale pielii sau chiar sa dezvolte cancere de piele.

Numai în Marea Britanie, rata cancerelor de piele s-a dublat în ultimii 20 de ani. Anual, sunt diagnosticate aproximativ 75.000 de noi cazuri de cancer de piele.

Uniunea Europeana și producatorii au cazut de acord asupra unui cod care sa asigure o informare mai onesta, interzicând orice afirmație care sugereaza protecția totala împotriva razelor solare.

Expresiile care vor fi excluse de pe etichete vor fi „100% protecție solara”, „protecție totala” și „blocheaza razele ultraviolete”.

Nina Goad, expert oncolog de la Asociația britanica a medicilor dermatologi, spune ca nici o crema de plaja nu poate oferi protecție totala. Aceasta a mai indicat ca riscurile de a dezvolta un cancer de piele la maturitate sunt duble pentru o persoana care a suferit chiar și câteva arsuri solare în copilarie.

O serie de standarde industriale obliga producatorii sa realizeze produse de plaja care sa ofere protecție împotriva razelor UVB, care provoaca arsurile solare. Producatorii nu sunt însa obligați sa ofere protecție împotriva razelor UVA, care provoaca îmbatrânire și cancer de piele.

În viitor, produsele vor avea inscripționate pe eticheta un logo standard UVA și nivelurile de protecție împotriva razelor UVA și UVB, respectiv, foarte mare, mare, medie, mica. Aceste informații vor aparea lânga obișnuitele numere care indica factorul de protecție, precum 15, 30 și 50.

Specialiștii britanici au descoperit anul trecut ca multe produse aveau de fapt un factor de protecție mai mic decât cel înscris pe eticheta.

Producatorii de loțiuni și creme de plaja trebuie sa se conformeze noilor reguli pâna în vara anului 2008.