Mic dar rau – Suzuki GSX-R600
Toate avantajele oferite de tehnologia folosita in intreceri se transpune automat produselor de serie intr-un timp foarte scurt. Asa s-a intamplat si cu Suzuki GSX-R600, un model ce domina clasa medie din segmentul supersport.
Motorul este partea cea mai interesanta la R600 iar performantele sale sunt explicate deoarece foloseste ca baza motorul de la R750. Motorul este de patru cilindrii in linie racit cu lichid, cu patru supape pe fiecare cilindru, alimentat prin injectie.
Sistemul SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) foloseste inca o valva, actionata de un servomotor si controlata de creierul electronic, ce ajusteaza permanent admisia permitand motorului sa dezvolte un cuplu mai bun la turatii medii si totodata raspunsul la accelerari bruste sa fie mai bun. Aceasta solutie combina avantajele alimentarii pe injectie-dozarea optima a combustibiului cu raspunsul ferm si rapid in cazul carburatorului.
Pentru plaja de turatii mari s-a recurs la doua prize de aer asezate simetric pe carena farului ce alimenteaza admisia cu aer rece dar cu densitate mare. Aerul intra prin aceste orificii si traverseaza prin galerii sigilate pana la filtrul de aer. Cu cat viteza motocicletei creste, creste si presiunea de aer ce ajunge in cilindri, ducand astfel la maximul de putere si turatii.
Camera de combustie este de tip TSCC (Twin Swirl Combustion Chamber) ce imbunateste umplerea cilindrilor cu amestecul aer/benzina, asigura o ardere mai eficienta si da un raspuns mai bun in acceleratii.
Forma capului de cilindru, combinata cu cele doua valve din galeria de admisie forteaza amestecul combustibil sa creeze doua vartejuri de mare viteza ce sunt absorbite in camera de ardere. Bujia asezata intre cele patru supape da nastere la o aprindere rapida si uniforma in intregul amestec.
In mod normal cilindrii unui motor de motocicleta sunt realizati dintr-o camasa de otel la interior presata de blocul motor, in general realizat din aluminiu. Unele modele de la Suzuki insa folosesc in loc de camasa de fier un material compozit realizat dintr-o combinatie de nichel-fosfor-siliciu-carbon, denumit SCEM . Acesta are proprietatile de a disipa mai bine caldura, e mai usor si mai durabil decat otelul putand lucra fara probleme la turatii si temperaturi inalte.
Raspunsurile motorului sunt extrem de precise, cadrul este o opera de arta, suspensiile complet ajustabile si pe fata si pe spate iar franele sunt dintre cele mai bune. Toate acestea adunate impreuna asigura increderea conducatorului ca poate ataca viraje stramte dupa care poate tasni cu toata puterea in linie dreapta. GSX-R600 e gata sa invinga, daca si tu esti pregatit.
Sursa: www.autoshow.ro