Mereu pe val, impresioneaza peste 30 de tari
Pana la 20 de ani, Marton a calatorit in mai mult de 30 tari, si a cantat in sali precum Filarmonia Berliner si Vienna’s Koncerthaus. Era insa in cautarea unei schimbari.
„Ca un artist al muzicii clasice, am cantat in unele din cele mai importante locuri ale Europei,” isi aminteste Marton, „in acelasi timp nu era ambitia vietii mele sa cant in aceste sali de inca 20 de ori. Am vrut sa merg mai departe, intotdeauna visand sa-mi creez propriul stil relevant vremurilor noastre.”
In procesul dezvoltarii acestui stil, unul dintre primele spectacole pe care l-a creat l-a avut pe el insusi ca solist si dirijor alaturi de 20 de frumoase violoniste in propria sa orchestra de camera, numita „Pearls of Classics.”
„Dupa ce a absolvit academia de muzica, talentatul jovialul si rotundul Lajos a disparut, numai pentru a se intoarce slab, usor de ascultat, Edvin Marton” explica un fost coleg, „Nu prea intelegem de ce s-a schimbat, din moment ce oriunde mergea era iubit si apreciat.”
Potrivit lui Turovsky, Csury nu putea fi constrans de stilul rigid de viata al muzicii clasice, acesta fiind pasionat de aventura si emotii, schimbandu-si directia in muzica.
„M-a sunat de cateva ori de-a lungul anilor din tari exotice si mi-a descris niste planuri fantastice la care lucra,” a spus Turovsky, care-si aminteste telefoanele lui Csury din mai multe aventuri in Orientul Mijlociu. „Avea o imaginatie stralucitoare, si daca toate aventurile despre care vorbea erau adevarate sau imaginare, nu pot fi absolute sigur, dar era sincer incantat de ele, ceea ce ma facea uneori sa ma ingrijorez”.
Marton spune ca fiecare compozitor sau interpret incearca sa lucreze in contextul timpului sau, nu doar sa interpreteze lucrarile altora. Strauss a cantat Bach in timp ce Mozart a dezvoltat diverse teme in propriul sau stil sau a compus propriile sale lucrari, argumenteaza el.
„Voi fi intotdeauna mai interesat sa cant propria mea muzica, dar asta nu inseamna ca n-as canta Mozart sau Vivaldi, doar ca azi este mult mai interesant sa interpretezi aceste lucrari cu sunete electronice, deoarece traim in secolul 21. Daca Mozart ar trai azi, cu siguranta ar canta acest gen de muzica” , a adaugat el.
Nu a fost usor sa dai un nume acestor sunete moderne. Unul dintre motive este acela ca, cea mai importanta cale de difuzare a muzicii contemporana este radioul, iar azi sunetele instrumentale cele mai populare sunt cele asa numite „trance” sau „techno”. Muzica lui Marton este o investitie pe termen lung si este greu de introdus publicului larg.
Dar BMG din Germania si-a asumat acest risc in 2001 si a difuzat muzica noului sau album, ‘Strings ‘n’ beatsÂ’, lansandul in numeroase tari ca Elvetia, Germania, Olanda, Belgia, Luxemburg si Ungaria. Nu este o coincidenta ca albumul a fost difuzat intai in strainatate, spune György Zentai, managerul lui Marton, deorece este practic imposibil sa ai o distributie in Europa din Ungaria.
Tinea arcusul in mana la 3 ani, aceeasi varsta la care Mozart isi demonstra taletul
Un stil propriu, unic, format in cele mai importante scoli ale lumii
Aprecierea cunoscatorilor sau sali pline aplaudand in picioare?
Un loc pe lista selecta a ‘celor mai mari violonisti ai lumiiÂ’
Un Stradivarius de 3 secole si 4 milioane USD
Edvin Marton, an de an
Acum poti sa te intalnesti cu Edvin