Mercedes Vision CLS – Premiantul clasei

24 02. 2004, 11:56
Doar sase luni. Atat le-a trebuit celor de la Mercedes Benz pentru a definitiva versiunea de serie a studiului prezentat la IAA Frankfurt. Peste inca sase luni, in toamna, Vision CLS va putea fi admirat in showroom-uri. Ba chiar cumparat si condus de unii. Pentru Mercedes Benz, se pare ca

Doar sase luni. Atat le-a trebuit celor de la Mercedes Benz pentru a definitiva versiunea de serie a studiului prezentat la IAA Frankfurt. Peste inca sase luni, in toamna, Vision CLS va putea fi admirat in showroom-uri. Ba chiar cumparat si condus de unii.

Pentru Mercedes Benz, se pare ca 8 clase de autoturisme nu sunt de ajuns. Nici macar 12. Asa ca de ce nu ar mai adauga inca una la cele 11 existente in prezent (urmeaza si R-Class, cu Vision GST)? Noua clasa se numeste CLS, fiind introdusa pentru prima data in discutie la IAA Frankfurt in 2003. Geneva 2004 va prilejui o noua intalnire cu acest superb exemplar, in fapt un coupe cu patru portiere (!) gata sa va taie rasuflarea. Numai ca acum vorbim despre versiunea de serie si nu vreun prototip oarecare a carui principala „misiune” este sa straluceasca in lumina reflectoarelor. Asfaltul va fi terenul de joaca favorit al noului CLS si orizonturile inguste, unghiul de vedere principal.

Estetic, CLS Coupe respecta cu fidelitate liniile studiului prezentat la Frankfurt, afisand cate ceva din alura unui CL combinata cu eleganta unui S-Klasse si agresivitatea unui SL. Interiorul insa nu lasa nimic de dorit, fiind o replica la scara redusa a „salonului” din Maybach. Pielea de cea mai fina calitate si esentele de lemn sunt cele mai importante elemente de design ale habitaclului, volanul si levierul cutiei de viteze fiind finisate standard in piele. Gratie deschiderii largi a portierelor spate, pasagerii nu ar trebui sa aiba nici cea mai mica problema in a ajunge in interior. Mai greu va fi cu iesitul. Si asta din cauza fotoliilor individuale, cu un spatiu de 829 mm intre bancheta spate si scaunele fata, respectiv 1468 mm spatiu pentru umeri. Soferul si pasagerul din dreapta dispun de scaune redesenate, ajustabile electric, ce pot fi primi ventilatie dinamica si suport lateral Multicontour. Spatiu suficient este si in portbagaj, unde 505 litri ar trebui sa fie de ajuns pentru propriile bagaje (conform masuratorilor VDA).

CLS Coupe va dispune, la momentul lansarii, de doua propulsoare pe benzina, foarte cunoscute si apreciate in gama Mercedes Benz. CLS 350 vine echipat cu noul V6 de 272 CP si 350 Nm, disponibili inca de la 2400 rpm. Estimarile indica un sprint de 7 sec pana la 100 km/h, consumul mediu fiind anuntat la 10,1 l/100 km. Mai mult, motorizarea V6 conlucreaza cu o alta inovatie a marcii, prezenta ca dotare standard pe CLS Coupe: transmisia automata cu sapte trepte 7G-Tronic, o premiera pentru lumea automobilelor. Tot ca dotari standard pentru CLS 350 notam climatizarea automata THERMATIC, un sistem audio de top, directie dependenta de viteza si jante de 17 toli.

Varful ofertei este reprezentat de CLS 500, care ascunde sub capota un puternic V8 de 5 litri. Cei 306 CP si 460 Nm conlucreaza cu aceeasi transmisie 7G-Tronic, anuntand un sprint de 6.1 sec pana la 100 km/h si o viteza maxima limitata la 250 km/h. Pe langa dotarile standard anuntate pentru CLS 350, varful gamei vine echipat standard cu suspensie pe perne de aer Airmatic DC, climatizare THERMO-TRONIC si jante de 18 toli.

Fiind un Mercedes Benz pur-sange, CLS Coupe nu putea sa nu ofere securitate de top. Cu airbag-uri frontale adaptive, airbag-ur laterale, cortine gonflabile si centuri prevazute cu limitatoare de forta pentru toate locurile, ai putea crede ca este de ajuns. Gresit! CLS va putea primi avansatul sistem PRE-SAFE, capabil sa anticipeze un accident si sa actioneze in consecinta. In plus, securitatea activa include standard SBC (Sensotronic Brake Control) si ultima generatie ESP, doua exemple clare a pozitiei de lider detinuta de Mercedes Benz in domeniu. Optional, CLS Coupe mai poate primi faruri bi-xenon „inteligente”, sistemul de mentinere automata a distantei DISTRONIC, LINGUATRONIC si centrala COMAND cu navigatie prin satelit pe baza de DVD, respectiv KEYLESS GO. Din toamna acestui an, CLS Coupe va fi starul showroom-urilor „cu stea” ale planetei. Pentru unii, chiar „steaua” din garaj sau cea de zi cu zi. Pentru altii…Dar mai bine sa ne intoarcem la numaratul claselor. Poate am omis una, din greseala.

Autoshow