Media Fact Book, de 8 ani
Initiative România a lansat cea de-a opta ediție Media Fact Book, un ghid media unic pe piața româneasca. Ca și edițiile anterioare, Media Fact Book 2005 își propune sa ofere o analiza tendințelor industriei de specialitate pentru anul 2005, dar și a pieței românești de media în anul trecut.
„Pe fondul anului 2004, unul foarte dinamic pentru industria de specialitate (Jocurile Olimpice, Campionatul European de Fotbal, alegerile naționale și locale), estimam o creștere de cel puțin 25% a pieței de media anul acesta fața de anul trecut.”, Octav Popescu, Managing Director Initiative România.
Dintre concluziile care se desprind din Media Fact Book, menționam:
• Și în 2005, televiziunea ramâne principalul canal de comunicare la nivel național, ceea ce va duce la o creștere de cel putin 35% a investițiilor realizate pe acest mediu. Totuși, ca și în 2004, fenomenele de clutter și sold-out vor atinge nivele ridicate.
• Pentru presa scrisa, Initiative estimeaza și pentru anul 2005 o creștere a investițiilor de circa 13-15%, dupa ce, în 2004, pe fondul unei fragmentari foarte mari, vânzarile nete de publicitate pe acest canal au crescut cu circa 12%.
• Piața radio va avea și în 2005 o tendința de creștere, mai ales datorita noului sistem de masurare a audienței radio. Creșterea investițiilor în radio în anul în curs se va domoli fiind estimata la circa 12%, comparativ cu 14% în 2004.
• Cu o creștere estimata de 14% în 2005 fața de 2004, piața outdoor va înregistra un recul în încasarile de publicitate odata cu adoptarea interdicției de publicitate pentru țigari, în 2007, fapt ce îi determina pe furnizori sa încurajeze segmentele noi, cu consumuri constante (automobile, banci, retail, telecomunicații). În același timp, se resimte lipsa unui sistem unitar de masurare a publicitații OOH.
• Mediul care prezinta o importanța din ce în ce mai mare pentru investitorii în publicitate este Internetul, care a crescut ca și cheltuieli cu 55% în 2004 fața de anul anterior. Initiative estimeaza ca tendința de creștere se va menține și în anul 2005, aproximativ 60-65%.
Media Fact Book pastreaza structura care a consacrat-o: analiza pieței de publicitate per ansamblu și pe fiecare canal de media (televiziune, radio, presa scrisa, outdoor, cinema și Internet); informații despre asociațiile profesionale; o privire de ansamblu asupra evoluției economice a României; cele mai importante aspecte ale legislației specifice în vigoare; activitatea CNA; dicționarul celor mai uzitați termeni media și prezentarea peisajului media din Republica Moldova.
EXPECT MOREÂ…
www.loweworldwide.com