Matadorul / The Matador (2005)
Note de producție
În comedia neagra a lui Richard Shepard, MATADOR, Julian Noble (Pierce Brosnan) este un asasin platit – dupa propria descriere, „un intermediar al fatalitații” – care se pricepe foarte bine la treaba lui. În prezent se afla în Mexico unde are de îndeplinit o noua sarcina – „o treaba serioasa” – specialitatea lui. Totuși, Julian a ajuns la un punct mort în viața personala – treburile murdare de care se ocupa l-au secatuit aproape de tot.
Într-o seara, în barul hotelului, doi barbați se întâlnesc. Nu trece mult pâna sa se gaseasca în mijlocul unei experiențe unice în Mexico, care îi va schimba pe amândoi pentru totdeauna. Julian, asasinul platit, și Danny, omul de afaceri tipic american, își dau seama ca, deși nu au nimic în comun, fiecare are nevoie de celalalt într-o masura pe care nu ar fi banuit-o niciodata.
Cu o performanța actoriceasca curajoasa și absolut originala din partea lui Pierce Brosnan și o interpretare amuzanta și în același timp neașteptat de profunda din partea lui Greg Kinnear, MATADOR este un film despre camaraderie ce seamana cu un cocktail cu multa tequila.
Scenariul și regia filmului sunt semnate de Richard Shepard, iar producția le aparține lui Pierce Brosnan și Beau St. Clair, Sean Furst și Bryan Furst. Bob Yari și Mark Gordon sunt producatori executivi, împreuna cu Adam Merims, Andreas Thiesmeyer, Josef Lautenschlager și Andy Reimer. Director de imagine este David Tattersall, designer de producție – Rob Pearson, montajul este semnat de Carole Kravetz-Akyanian, muzica de Rolfe Kent, iar costumele sunt creația lui Catherine Thomas.
DOI STRAINI PE UN TARÂM NECUNOSCUT: O întâlnire întâmplatoare
„Margarita e totdeauna mai buna în Mexico…” – Julian Noble
Pentru scenaristul-regizor Richard Shepard, barurile din hoteluri și întâlnirile ce au loc acolo au reprezentat locul în care se desfașoara acțiunea câtorva dintre nuvelele și scenariile sale și în același timp tema acestora. „Ideea de la care am pornit a fost povestea a doi straini care se întâlnesc într-un bar, spune Shepard. Caracteristica proprie barurilor din hoteluri este ca poți sa spui adevarul despre tine, la adapostul faptului ca nu vei mai revedea niciodata persoana careia i l-ai spus. Este cadrul perfect pentru o poveste interesanta.”
Pentru Shepard, ideea a constat în a lua doi oameni disperați – unul, un om de afaceri comun care se afla în strainatate și celalalt, un asasin platit de talie internaționala – și a le încrucișa drumurile pentru a vedea în ce direcție o iau personajele. Rezultatul, spune Shepard, a fost transformarea unui personaj care a devenit deja un clișeu într-un personaj neobișnuit, cam în felul în care SEXY BEAST a transformat povestea unui jaf într-un studiu de personaj.
Titlul filmului, MATADOR, a fost inspirit de personajul Julian Noble, un killer obosit, Matador însemnând asasin în spaniola.
„Asemenea filme nu sunt ușor de facut, susține producatorul-actor Pierce Brosnan, care da viața personajului Julian Noble, un asasin ce se pregatește sa iasa din branșa. Principalul este sa pastrezi un echilibru, tonul serios, real, dramatic, adevarat și în același timp sa învalui totul într-o umbra de mister.”
Filmul lui Shepard, o combinație între thriller și comedie neagra, exploreaza felul în care viețile a trei oameni sunt afectate de aceasta întâlnire, concentrându-și atenția pe drumul parcurs de un asasin în declin.
„Niciodata nu am mai citit așa o poveste care sa aiba o acțiune atât de complicata”, spune producatorul Beau St. Clair.
Vulnerabilitatea ce reiese din aceasta poveste, pe care amândoi barbații o scot la iveala fara sa vrea într-o încrâncenare în care își forțeaza norocul și limitele, a ocazionat momente inedite. „Filmul a ieșit pâna la urma mult mai comic decât ne-am așteptat, deoarece Greg și Pierce și-au facut treaba foarte bine, afirma St. Clair. Cred ca, din cauza ca filmul este foarte imprevizibil și este în parte un thriller, elementele de comedie sunt aspectul de care ne agațam cu toții în momentele de frenezie.”
UN ASASIN PE CALE DE A SE RETRAGE DIN BRANȘA: FACEȚI CUNOȘTINȚA CU JULIAN NOBLE
„Sunt un adept al teoriei conform careia crima este un act la fel de natural ca mersul la toaleta.” – Julian Noble
Pentru Brosnan, rolul unui asasin profesionist in MATADOR a fost o experiența diferita fața de seria blockbuster în care juca rolul agentului 007. „Mi-a placut la nebunie sa interpretez acest personaj. Richard Shepard mi-a facut un cadou, o nestemata, care a venit exact la momentul potrivit în viața mea. Libertatea pe care mi-a acordat-o a fost invioratoare, eliberatoare. A fost o experiența foarte placuta.”
„Într-un fel, avem de-a face cu opusul lui Bond, spune Bryan Furst. Acest film este marturia unei conștiințe fara frica, aproape fara expresie, prezentând o stare de fapt care îl face sa reflecteze asupra vieții sale haotice care se învârte în jurul intrigilor internaționale și a crimei. Aceasta este povestea unui om care face aceste lucruri în realitate și ajunge într-un punct în care începe sa reflecteze asupra lor. James Bond este în mod cert versiunea romanțioasa a acestui fel de a trai. Așa ca s-a dovedit a fi alegerea perfecta atunci când ni l-am imaginat pe Pierce în rolul lui Julian.” Deși relaxarea cu care Brosnan mânuiește arma este o imagine cu care publicul s-a familiarizat deja, amestecul de impact dintre cruzime și dispreț de sine pe care Brosnan îl aduce în interpretarea lui Julian marcheaza o diferența foarte bine definita.
„Pierce s-a identificat complet cu Julian, explorând zone în care nu îl vazusem înainte, spune Shepard. Are un umor negru foarte pronunțat și este atât de inteligent ca actor, lucruri cu care contribuie la formarea lui Julian. Julian este un tip ciudat, întunecat, dereglat, și Pierce a reușit sa scoata din acest personaj mult mai mult decât îmi imaginasem. Îi confera lui Julian particularitați de caracter și elemente de comedie emoționala, o vulnerabilitate revigoranta.”
„Nu exista nimic mai incitant decât sa urmarești un actor jucând un rol opus tipului cu care s-a obișnuit publicul, care astfel ramâne surprins, spune Sean Furst. James Bond este un personaj consacrat și un actor care îl interpreteaza nu poate aduce prea multa originalitate. Ideea ca Pierce are curajul de a inventa un personaj care uneori este foarte întunecat cred ca va atrage multa lume.”
„Înca de la început am dorit ca Pierce sa poarte mustața și o tunsoare ca la armata, iar când m-am întâlnit prima data cu Cat, ea a spus „Cred ca ar trebui sa poarte mustața”, la care eu i-am spus imediat „Te angajez”, spune Shepard. Au fost la interviu o groaza de designeri de costume, dar ea știa exact ce voiam. Cel mai tare a fost când am avut o repetiție în Los Angeles cu doua saptamâni înainte de filmare, iar eu nu îl mai vazusem pe Pierce de luni de zile, când a aparut cu mustața și tuns ca la armata. De mi-ați fi vazut zâmbetul pe care l-am avut în acea zi, caci știam ca se va integra perfect.”
ÎN CAUTAREA MARII LOVITURI: DANNY WRIGHT
„Norocul meu… norocul meu nu a prea existat pâna acum. Daca nu obținem afacerea asta, nu știu ce voi face. Cred ca ai dreptate, cred ca o voi pierde pe Bean.” – Danny Wright
Șansa lui Julian de a-și reveni se dovedește a fi foarte periculoasa pentru el, deoarece „un asasin cu sentimente nu va avea prea mult succes, spune Shepard. Este un tip care toata viața a ținut totul sub control pentru ca nu și-a permis sa simta nimic. Este o insula, o stânca. Și cu toate acestea, îl întâlnește pe Danny, cu stilul sau deschis, onest. Pe Julian îl surpinde ca vrea sa aiba un prieten.”
Nu numai ca Julian simte nevoia de comunicare dar, dupa remarca lui Brosnan, asasinul în continuare oportunist spioneaza vulnerabilitatea lui Danny. „Cred ca ma pot folosi de el, daca îl ajut cu problemele pe care le are. Cred ca pot sa îl fac sa îmi ușureze munca, fiindca devin nesigur, îmi pierd dexteritatea, spune Brosnan. Pâna la urma, chiar îmi pierd controlul, și se dovedește ca eu sunt cel vulnerabil, trebuind sa ma întorc la el”. „Cel mai important pentru rolul lui Danny a fost sa gasim un actor uman și amuzant, spune Sean Furst. Greg are aceste calitați.”
În alegerea actorului care sa îl interpreteze pe Danny Wright, Shepard afirma ca Kinnear a fost în carți de la bun început. „Greg s-a integrat perfect. Este reprezentantul omului în general, spune scenaristul-regizor. Este ușor sa te înțelegi cu el, sa îl placi, și are o inima și un suflet mare. Tot ce a facut i-a ieșit de minune și s-a integrat perfect in acest film.” Pentru Kinnear, sa iei doua personaje care se afla la „capete opuse ale universului care ajung la o legatura puternica” într-o calatorie de 48 de ore prin Mexico s-a dovedit a fi o combinație irezistibila între umor și patos.
„Relația lor atârna de un fir de ața”, spune Kinnear. Și începe într-o locație exotica. Unele momente sunt revelatoare, iar în alte momente nu-ți dorești decât ca amândoi sa ……
TE IUBESC ÎN CONTINUARE: BEAN
„Mai, daÂ’ cosmopolit mai ești! Primești un asasin platit la tine în casa peste noapte și îi lași minciunile lui siropoase sa ne invadeze”. – Bean Wright
Pentru Kinnear, lucrul împreuna cu Davis l-a pregatit în întregime pentru acest rol. „Richard Shepard a distribuit o femeie frumoasa, radioasa, luminoasa, impunatoare, spune el. Legatura dintre Danny și Bean este foarte puternica și Hope este o femeie foarte puternica. Este exact actrița de care avea nevoie acest personaj. Este sâmburele emoțional care sta la baza relației dintre Julian și Danny.”
Davis a fost implicata în proiectul MATADOR de la început. Ea a venit la una din sesiunile de început organizate pentru citirea scenariului în vederea distribuției personajului Bean și cred ca pe la jumatatea interpretarii ei ne-am uitat unii la alții și a devenit evident pentru toata lumea, spune Shepard. Din acel moment, am continuat crearea rolului numai cu Hope în minte. Este una dintre cele mai bune actrițe ale momentului. Când ma gândesc la distribuția acestui film, trebuie sa ma ciupesc ca sa ma asigur ca nu visez.”
„Pe Hope chiar am vrut-o în acest film, spune Brosnan. Personajul ei este atotprezent în acțiunea filmului, chiar și atunci când ea nu este acolo și transcende cele doua personaje masculine. Pâna în actul al treilea Julian ajunge sa o perceapa ca un înger. Este pur și simplu adorabila, iar Hope, Dumnezeu sa o binecuvânteze, era însarcinata la momentul respectiv, deci a fost destul de greu pentru ea. E o tipa rezistenta.”
„În afara de actorii principali, mai sunt Philip Baker Hall, Dylan Baker și Roberto Sosa, spune Shepard. Am profitat de talentul nativ din Mexic și de eleganța și impozanța acestor barbați.”
Dylan Baker a mai lucrat înainte cu Shepard la filmul acestuia, OXIGEN (OXYGEN), cu Brosnan la un film denumit OMUL NOSTRU DIN PANAMA (THE TAILOR OF PANAMA), și cu Philip Baker Hall la un film denumit UN JOC DE DOMNI (A GENTLEMANȚS GAME).
Hall, care a mai lucrat cu Brosnan la filmul LIVEWIRE, spune ca, pe lânga faptul ca îi place numele Mr. Randy, a fost șansa de a interpreta un personaj negativ stralucit. „Am interpretat mulți secretari de stat din Ministerul Apararii, judecatori, avocați și alte roluri asemenea, spune Hall. Așa ca șansa de a juca rolul unui tip foarte rau nu-mi iese în cale prea des.”
Alt personaj cheie în poveste este chiar locația, Mexico, unde are loc întâlnirea dintre Danny și Julian. „Acesta este cel de-al doilea film pe care l-am filmat în Mexic, spune Shepard. Ma simt ca acasa aici, fiindca sunt din New York și Mexico îmi aduce aminte de New York”.
PERSONAJUL MEXICO: CUM A FOST FACUT FILMUL MATADOR
„Uite! N-ai vazut nimic din Mexico pâna nu ai vazut luptele de corida.” – Julian Noble
„Mexico este un loc fascinant”, spune Kinnear. Pare un amalgam din o suta de culturi diferite care se bat cap în cap, creând un haos din care s-a nascut un loc interesant și vibrant. Mexico joaca un rol în film. Mare parte din film are loc în Mexico, iar acest loc strain, aceasta inexistența a spațiului creaza o impresie puternica.
Faptul ca Mexico este un oraș periculos face parte din fascinația acestuia. „Danny se afla într-un punct în care este foarte confuz, spune Kinnear. Simte ca și-a pierdut punctul de echilibru, iar acesta este genul de oraș în care te pierzi și nu mai știi unde te afli, dar ești intrigat și nu-ți pierzi o secunda interesul. Te uiți în continuu în spate și în fața și niciodata nu știi exact unde ești”.
Secvența de la pista de curse a fost filmata la El Hipodomo de Las Americas, o pista de curse care exista în realitate în Mexico și care în film aparea ca una din Tucson. „Pista de curse apare ca motiv de la care pornește caderea nervoasa a personajului principal, Julian, care îl târaște și pe Danny dupa el, spune cel care a asigurat montajul filmului, Carole Kravetz-Akyanian. Așa ca exista un suspans accentuat cu privire la ce va urma sa faca și daca va fi în stare sa o faca sau nu.”
Suburbiile din Denver, locuite de familii aparținând clasei mijlocii din Toluca, o zona la aproximativ 60 de mile la nord de Mexico. Pentru Rob Pearson, designer-ul de producție, interiorul unei case din Denver este important. „Este un amplasament foarte important pentru mine și deși numai o parte redusa din acțiunea filmului are loc aici, este actul final și cel mai important în legatura cu ce știm despre Danny și Bean.”
În faimoasele Churubusco Studios din Mexico au fost construite scenele interioare pentru casa din Denver și hotelurile din Denver și Mexico. Echipa a filmat timp de opt saptamâni în Mexico, aproximativ doua saptamâni pe scene și restul de 28 de zile la diferite locații raspândite prin oraș.
Pearson mai fusese în Mexic și știa ca puteau câștiga multe peisaje acolo. „Am avut multe întâlniri pentru stabilirea paletei coloristice la care luau parte toți șefii de departamente, spune Pearson. Discutam ore în șir în detaliu fiecare scena, ce culoare era potrivita pentru ce scena, ce însemnau spațiile. Știam ca vrem sa pastram paletele foarte simple. Lucrul acesta nu era menit pentu a știrbi din culoarea filmului, dar daca te uiți la fiecare cadru, cred ca efectul este dat de ceea ce lipsește, mai mult decât de ceea ce este prezentat.”
Caracterul natural vibrant al orașului Mexico și cultura latino strabat toate nivelele filmului, influențând aspectul și lumina. „Luminile asigurate de [Directorul de imagine] David Tattersall sunt delicate într-o maniera curajoasa, daca are vreun sens ce spun, arata Pearson. Este curajos, dar subtil. Totul este gândit cu scrupulozitate. Este un colaborator fantastic.”
Dupa cum observa și Thomas, designer-ul de costume, „Aproape fiecare locație a avut parte de propria paleta coloristica, lucru foarte draguț. Este un lux sa poți sta cu regizorul, directorul de imagine și designer-ul de costume și sa gândești culorile așa cum am facut noi.”
Departe de casa, pierduți într-o masa de necunoscuți, Danny Wright și Julian Noble pun bazele unei prietenii ieșite din comun care le schimba complet viețile. Atunci când treci de granițe și ești înconjurat de o cultura diferita, este ușor sa te pierzi pe sine. În momentul în care apuci un drum, un altul pare sa te atraga. În MATADOR, Julian și Danny își gasesc salvarea, în mod neașteptat, pe drumul pe care nu l-au apucat. Deși pierduți pe moment, fiecare este recunoscator de a fi întâlnit un strain care îl ajuta sa își gaseasca drumul spre casa.
DESPRE DISTRIBUȚIE
PIERCE BROSNAN (Julian Noble) este unul dintre actorii cei mai aventuroși și pricepuți. Dupa ce a ajuns cunoscut la nivel mondial ca actor, Brosnan și-a extins sfera activitații în lumea filmului lansându-și propria companie de producție, Irish DreamTime, în 1996, împreuna cu Beau St. Clair.
În afara de MATADOR, Irish DreamTime a mai produs alte patru filme pâna în prezent: NEPOTUL (THE NEPHEW), AFACEREA LUI THOMAS CROWN (THE THOMAS CROWN AFFAIR), EVELYN și LEGILE ATRACȚIEI (LAWS OF ATTRACTION). Primul proiect de studio al companiei, AFACEREA LUI THOMAS CROWN (THE THOMAS CROWN AFFAIR), a avut succes atât în ceea ce privește aprecierea criticilor cât și la box-office, fiind unul dintre thriller-ele romantice din ultimii ani care au beneficiat de cele mai bune recenzii și care au produs cele mai multe venituri. EVELYN, în regia lui Bruce Beresford, a rulat în cadrul festivalelor de film de la Toronto și Chicago, câștigând aprecierea criticilor și de asemenea recenzii favorabile. LEGILE ATRACȚIEI (LAWS OF ATTRACTION), o comedie romantica în care joaca alaturi de Julianne Moore, are ca subiect doi avocați de divorțuri aflați în taberele opuse ale unui proces și care se îndragostesc unul de celalalt.
Cel mai recent film al lui Brosnan, HOȚ DE DIAMANTE (AFTER THE SUNSET), în care joaca alaturi de Salma Hayek și Woody Harrelson, a fost regizat de Brett Ratner și lansat în toamna anului 2004 de agenția New Line.
Probabil cunoscut în toata lumea cel mai bine ca James Bond, Brosnan a revigorat popularitatea tradiției Bond în filme cu mare succes la public precum Agentul 007 contra GoldenEye (GOLDENEYE), 007 ȘI IMPERIUL ZILEI DE MÂINE (TOMORROW NEVER DIES), LUMEA E PREA MICA (THE WORLD IS NOT ENOUGH) și SA NU MORI AZI (DIE ANOTHER DAY).
Primele trei filme pe care Brosnan le-a turnat în seria Bond au adus câștiguri de un miliard de dolari la box-office-ul internațional. Cel mai recent film al sau din seria Bond, SA NU MORI AZI (DIE ANOTHER DAY), a fost cel mai de succes film din întreaga serie Bond, cu venituri de aproape jumatate de miliard de dolari în întreaga lume.
Pe lânga cele patru filme din seria Bond, alte filme ale lui Brosnan – AFACEREA LUI THOMAS CROWN (THE THOMAS CROWN AFFAIR), ORASUL INFERNULUI (DANTE’S PEAK) și OMUL CARE TUNDE IARBA (THE LAWNMOWER MAN) au adus împreuna câștiguri de sute de milioane de dolari la nivel internațional, consolidându-i poziția ca unul dintre starurile cu cele mai mari venituri.
Brosnan a mai jucat și în filmul lui John Boorman inspirat din romanul lui John LeCarre, OMUL NOSTRU DIN PANAMA (THE TAILOR OF PANAMA), al lui Bruce Beresford, DL. JOHNSON (MR. JOHNSON) și BUFNIȚA CENUȘIE (GREY OWL), al lui Sir Richard Attenborough. Brosnan și-a demonstrat de asemenea calitațile de actor de comedie în filme precum DNA. DOUBTFIRE, TATICUL NOSTRU TRASNIT (MRS. DOUBTFIRE) și ATACUL MARȚIENILOR (MARS ATTACKS).
De asemenea, a avut un rol secundar alaturi de Barbra Streisand in CELE DOUA FEȚE ALE DRAGOSTEI (THE MIRROR HAS TWO FACES).
Brosnan s–a nascut în districtul Meath, Irlanda, de unde s-a mutat în Londra la vârsta de 11 ani. La 20 de ani s-a înscris la școala de actorie; în Londra a aparut în mai multe producții de teatru ale companiei West End, printre care și „Fulimena” al lui Franco Zeffirelli și „Semnul Diavolului Roșu” („The Red Devil Battery Sign”) al lui Tennessee Williams, precum și „Așteapta pâna se întuneca” („Wait Until Dark”) al lui Malcolm Taylor, la York Theater Royal. Înainte de lansarea în rolul James Bond, Brosnan ajunsese cunoscut la nivel mondial în rolul detectivului particular Remington Steele în serialul de televiziune cu același nume.
GREG KINNEAR (Danny Wright), nominalizat la Oscar, își continua activitatea deja impresionanta cu roluri în proiecte foarte diferite. Ultima interpretare a lui Kinnear a fost în thriller-ul GODSEND, produs de Lions Gate.
În 2002, înainte de lansarea filmului ATENȚIE LA APARAT (AUTO FOCUS), care a avut un succes imens la public, a fost vazut luptându-se pe marele ecran alaturi de Mel Gibson în producția Paramount Pictures/Icon Productions, AM FOST CÂNDVA SOLDAȚI… ȘI TINERI (WE WERE SOLDIERS), ce avea ca subiect razboiul din Vietnam de la La Drang. În acel an a aparut și pe micul ecran precum și în filmul lui Norman Jewison produs de HBO, „Dinner with Friends”, alaturi de Toni Collette, Dennis Quaid, și Andi MacDowell. O adaptare a piesei scrise de Donald Margulies și pentru care acesta a câștigat premiul Pulitzer, filmul urmarește relațiile dulci-amare a doua cupluri casatorite.
Kinnear a mai jucat în comedia romanitca JOCURILE SEDUCȚIEI (SOMEONE LIKE YOU) alaturi de Ashley Judd și Hugh Jackman; thriller-ul cu elemente de paranormal al lui Sam Raimi, PREZICERE FATALA (THE GIFT), în care a jucat alaturi de Cate Blanchett și Katie Holmes; și comedia neagra a regizorului Neil LaBute, SORA BETTY (NURSE BETTY), alaturi de Renee Zellweger, Morgan Freeman și Chris Rock.
În 1997, Kinnear a jucat alaturi de Jack Nicholson rolul nefericitului vecin al acestuia, Simon, în MAI BINE NU SE POATE (AS GOOD AS IT GETS), regizat de nominalizatul la Oscar James L. Brook. Interpretarea lui Kinnear i-a adus nu numai o nominalizare la Oscar, ci și onoarea de a fi numit „cel mai bun actor într-un rol secundar” de catre asociația National Board of Review. De asemenea a fost nominalizat în același an pentru premiile Golden Globes și The Screen Actors Guild pentru același rol.
SCENARISTUL-REGIZOR RICHARD SHEPARD
Richard Shepard s-a nascut în New York. A urmat cursurile facultații de film din cadrul NYU, pe care nu a absolvit-o deoarece nu a trecut cursul obligatoriu de știința. În prezent așteapta sa i se acorde diploma onorifica. Și tot așteapta…
De-a lungul carierei sale ciudate, Shepard a scris, regizat și produs cinci filme independente, a regizat filme de televiziune care au câștigat premiul Emmy, a scris scenarii pentru cele mai multe studiouri și l-a concediat pe Shelley Winters.
Richard Shepard a scris și regizat thriller-ul independent, OXIGEN (OXYGEN), în care joaca Adrien Brody și Maura Tierney, și MERCY, cu Sam Rockwell și John Rubinstein.
MATADOR a fost inițial scris pentru a fi filmat pe banda video digitala cu un buget de $250,000. Era un scenariu taios, întunecat, amuzant și bizar. Nu îmi imaginam cum putea fi realizat în sistemul normal de la Hollywood. Lucru care îmi convenea. De aceea locuiesc în New York. Îmi plac lucrurile bizare și taioase. Totuși, agentul lui Shepard i-a transmis scenariul companiei lui Pierce Brosnan ca mostra de creație non-conformista și înainte sa se dumireasca ce și cum, Pierce Brosnan intrase în proiect ca actor în rolul principal și producator, bugetul majorându-se în mod corespunzator.
„Filmul a ramas un film independent. Este înca bizar, sucit și original, spune Shepard. Doar ca acum, cu Pierce și Greg, cel puțin lumea o sa-l vada. Și nu a trebuit sa donez sânge ca sa platesc acest amestec.”
Distributie:
PIERCE BROSNAN
ARLIN MILLER
AZUCENA MEDINA
JOHAN MEYERSON
WIVECA BONERAIS
Regie: Richard Shepard
Scenariu: Richard Shepard
Imagine: David Tattersall
Montaj: Carole Kravetz
Costume: Catherine Marie Thomas
Muzica: Rolfe Kent
Gen: COMEDIE / DRAMA / THRILLER
Productie: USA/Germania/Irlanda
Durata: 96 min
Titlu original: MATADOR
Distribuit în România de : New Films Romania