De la Moromeţii la Filantropica, de la peliculă la digital, de la primul „Motor!” la proiecţia în cinema. Combinând informaţii de bază legate de tehnica cinematografică cu elemente din istoria filmului, cele trei şedinţe de masterclass îşi propun să ofere o privire de ansamblu asupra evoluţiei imaginii de film, de la invenţia cinematografului până în era 3D.
Prin exemple concrete şi proiecţii ale unor secvenţe de film, se vor atinge teme precum relaţia dintre poveste şi plastica imaginii, justificarea alegerii unui anumit stil de filmare sau lucrul cu celelalte departamente implicate în realizarea unui film (regia, scenografia, machiajul, actorii).
Participanţii vor afla informaţii legate de munca depusă de un director de imagine înainte de filmare, pe platou şi în etapa de post-producţie şi îşi vor putea clarifica orice fel de nelămuriri, fie tehnice, fie conceptuale.
Vivi Drăgan Vasile a absolvit cursurile Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, clasa operator de film, in 1973. A predat ca profesor în cadrul aceleiaşi facultăţi între 1990 şi 1994. A semnat imaginea pentru aproape 60 de filme, producţii româneşti şi internaţionale. Printre filmele sale se numără Drumul Oaselor (1980), Moromeţii (1987), Filantropica (2000), Furia (2001), Occident (2001), Nunta mută (2008), Despre oameni şi melci (2011), colaborând cu regizori precum Stere Gulea, Cristian Mungiu, Nae Caranfil, Horaţiu Mălăele, Radu Muntean sau Tudor Giurgiu. Este fondator al Fundaţiei Arte Vizuale, producător şi membru al Romanian Society of Cinematographers.
Prin seria de masterclass-uri care debutează în luna decembrie, Asociaţia Culturală Control N îşi propune să atingă un nou nivel în educaţia cinematografică pe care încearcă să o ofere din anul 2009 şi până în prezent. Participanţii la masterclass-urile Control N vor descoperi lumea filmului din interior, faţă în faţă cu cei mai importanţi şi de succes cineaşti români ai momentului.