Masinile sunt mai ieftine pe net

13 05. 2002, 12:35
Prețul autovehiculelor achiziționate prin intermediul Internetului este, în medie, cu doua procente mai scazut decît cel al automobilelor cumparate de la dealeri, iar discriminarile în funcție de sexul sau etnia cumparatorilor dispar în cazul utilizarii site-urilor de

Prețul autovehiculelor achiziționate prin intermediul Internetului este, în medie, cu doua procente mai scazut decît cel al automobilelor cumparate de la dealeri, iar discriminarile în funcție de sexul sau etnia cumparatorilor dispar în cazul utilizarii site-urilor de achiziții de mașini, releva o serie de cercetari ale Institutului Național pentru Cercetare Economica din Statele Unite, citat într-un articol realizat de CNN și publicația Money.

Unul dintre principalele motive pentru care automobilele achiziționate pe Internet sînt mai ieftine este ca persoanele care în mod obișnuit se feresc sa se tocmeasca asupra prețului capata curaj în fața computerului. Aceasta concluzie a fost trasa dupa ce cercetatorii au urmarit vînzarile site-ului Autobytel.com.

„Consumatorii care utilizeaza astfel de servicii nu ar fi negociat prețurile daca s-ar fi aflat fața în fața cu dealerii și ar fi platit mai mult daca s-ar fi adresat în mod tradițional vînzatorilor de automobile. Cu alte cuvinte, cei care folosesc Internetul au mult de cîștigat”, se arata într-un comunicat al institutului american de cercetare economica.

Realizatorii raportului au calculat la circa 240 de milioane de dolari pe an economiile totale ale persoanelor care cumpara prin intermediul site-ului Autobytel. O suma asemanatoare poate fi economisita și în cazul în care cumparatorii apeleaza la celelalte site-uri auto.

În plus, potrivit datelor prezentate în raport, cumparatorii de origine afro-americana sau hispanica, precum și femeile, platesc, în medie, cu 1,5% mai mult atunci cînd achiziționeaza autovehicule în raport cu alte categorii de consumatori. În consecința, tocmai acești cumparatori au cel mai mult de cîștigat de pe urma utilizarii Internetului.

Deși cercetatorii nu au putut afirma daca aceasta situație este consecința discriminarii, ei au aratat ca aceste categorii au, în mod tradițional, accesul cel mai redus la informații despre mașini și prețurile acestora, ceea ce îi face sa plateasca mai mult pentru automobile. Pe de alta parte, în rîndul cumparatorilor de origine afro-americana sau hispanica exista și cea mai redusa probabilitate de a utiliza Internetul.

Sursa: www.mediafax.ro