Masinile recuperate de firmele de leasing se vand sub pretul pietei
Companiile de leasing incearca sa revanda cele peste
15.000 de masini recuperate de la clientii rau-platnici in
ultimul an si jumatate folosind preturi mai mici decat cele
cerute pe piata second-hand.
De exemplu, o masina de teren Toyota Land
Cruiser fabricata in 2008, cu un rulaj de 27.000 km si un
motor de 4,5 litri, este scoasa la vanzare de o firma de
leasing la pretul de 59.000 de euro (inclusiv TVA), in
timp ce pe piata second-hand aceeasi masina se vinde cu
65.000 de euro. La un Audi Q7 (din 2008, 71.000 km la
bord) diferenta de pret este chiar mai mare: o companie de leasing
il vinde cu 34.700 de euro, in timp ce pe site-urile specializate
de vanzari de masini second-hand acelasi model se gaseste la pretul
de 45.500 de euro, avand acelasi an de fabricatie si o valoare
apropiata a rulajului.
„In primul rand, masinile
recuperate nu sunt la fel de bine intretinute ca si cele de pe
piata second-hand, unele pot fi putin lovite sau zgariate. In al
doilea rand, firmele de leasing se afla sub presiunea
stocurilor in crestere, iar in al treilea rand noi nu stim
sa vindem masini, abia acum invatam. Noi eram obisnuiti sa vindem
bani”, spune Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls
Leasing. Compania are in prezent un stoc de 1.000 de masini
recuperate.
Tabel comparativ cu preturile
masinilor la firmele de leasing si pe piata
second-hand