Masinile comuniste au devenit piese de colectie pentru nostalgici
Cu un design depasit, suspensii care
iti scutura toate oasele si motoare care scapa ulei,
masinile care faceau legea pe drumurile din spatele Cortinei de
Fier au devenit acum piese vanate de colectionarii
nostalgici, scrie Reuters.
Daciile romanesti, masinile sovietice
Lada, Fiat-urile poloneze, si cea
mai faimoasa dintre ele, Trabantul est-german,
sunt cumparate acum pentru o mica avere de catre colectionari.
„Productia acestor modele a fost stopata in cele mai multe
fabrici dupa caderea comunismului, astfel ca ultimele masini iesite
de pe banda au acum circa 20 de ani, o varsta venerabila chiar si
pentru automobilele occidentale. Colectionarii le cumpara pentru
preturi destul de mari. Am auzit ca un Trabant a fost
achizitionat recent cu 8.350 de dolari, in conditiile in care in
1991, aceeasi masina costa noua de 15 ori mai putin”,
spune Gabor Muczan, presedintele clubului de „trabantisti” din
Ungaria.
Dacia 1100 |
Lada 1200 |
Trabant |
Citeste si „Gadget-urile” din
copilarie, un preludiu pentru cele de azi