Maserati Quattroporte

01 07. 2004, 10:35
Maserati Quattroporte nu este doar o limuzina de lux, ci mult mai mult. Este o opera de arta, conceputa in jurul si pentru pasagerul din spate, care este "stapanul" absolut. Pana nu mergi cu Quattroporte nu intelegi adevarata esenta a acestei capodopere italiene. Este adevarat ca motorul

Maserati Quattroporte nu este doar o limuzina de lux, ci mult mai mult. Este o opera de arta, conceputa in jurul si pentru pasagerul din spate, care este „stapanul” absolut.

Pana nu mergi cu Quattroporte nu intelegi adevarata esenta a acestei capodopere italiene. Este adevarat ca motorul V8 de 400 CP (imprumutat de la coupe) intarata spiritul, ca 5.2 secunde pana la 100 km/h iti accelereaza pulsul si design-ul exterior te transforma brusc intr-un cunoscator cu vechi state de plata. Quattroporte nu a fost insa creata pentru privitori, pentru cursele de strada sau chiar sofer.

Bineinteles este un mod de a spune. Practic poate sa se descurce fara probleme in orice postura. Ampatamentul de peste 3 metri si echipamentul de serie sunt indicii care conduc direct la ocupantii banchetei din spate. Pentru ei sunt disponibile toate facilitatile de confort dorite pentru o calatorie de afaceri si nu numai.

Locurile din extremele banchetei se metamorfozeaza datorita reglajelor electrice ale spatarului si sezutului. Atentie, individual. Mai mult, pachetul Executive – optional pentru 6500 euro – aduce cu sine in cotiera centrala spate un adevarat arsenal de functii, pentru incalzire, ventilatie si masaj. Pe tunelul central si montantii B, pasagerii din spate au la indemana comenzi si guri de aerisire pentru instalatia de climatizare. Si ca totul sa fie bine inteles, acestia pot chiar actiona scaunul din dreapta fata, inainte-inapoi. Nu credem ca mai este cineva care sa se intrebe daca tapiteria este din piele, daca actionarile scaunelor, oglinzilor, geamurilor, ba chiar si reglajele volanului sunt electrice.

Raspunsul este oricum afirmativ. Quattroporte aduce insa ceva in plus. O atmosfera speciala, neintalnita intr-o limuzina teutona. Nici macar sound-ul nu are puncte comune. Asemenea unui supercar, motorul si sistemul de evacuare ofera o simfonie grava, cu un caracter puternic. Aproape ca face uitat sistemul Bose cu 9 difuzoare.

Condusul si comportamentul reprezinta o alta finete pe care Maserati o ofera. Cutia de viteze cu sase trepte actionate electric (mod automat sau manual, cu comanda de la padelele din spatele volanului) stie sa fie si docila, dar si rapida in raaspuns. La acest deziderat concura si functia sport, comandata printr-un buton, care are implicatii asupra suspensiei si gestiunii motorului.

Ca un amanunt, viteza maxima este de 275 km/h. Lista de optionale poate satisface orice moft in materie de confort, iar serviciile oferite pentru clienti sunt complete: 3 ani garantie pentru autovehiculul nou, 3 ani asistenta stradala, 3 ani intretinere (maxim 50.000 km). Pentru 86.034 euro CIP va puteti bucura si dumneavoastra de toate acestea.

Autoshow