Maserati Jr.

03 06. 2006, 15:48
Renault Clio III a caștigat titlul de "Mașina Anului - 2006" și lumea a început sa-l slaveasca. Însa, drive test-ul din Sardinia a scos la iveala anumite lacune (cum ar fi direcția "amorțita") care îi pun în pericol accesul la tronul clasei mici. Și, în tot

Renault Clio III a caștigat titlul de „Mașina Anului – 2006” și lumea a început sa-l slaveasca. Însa, drive test-ul din Sardinia a scos la iveala anumite lacune (cum ar fi direcția „amorțita”) care îi pun în pericol accesul la tronul clasei mici.

Și, în tot acest timp, concurența nu doarme! Italienii vin în forța, fiind nevoiți dupa divorțul cu GM, care i-a privat de anumite fonduri, și de situația precara pe care o au pe piața mondiala (care se rezuma în mare parte doar la Europa, iar mai concret doar la Italia). Nu este subiect de dezbatere ca mașinile din Peninsula întotdeauna au fost frumoase sau, în cel mai rau caz, macar erau prezențe inedite în trafic. Fiat cu primul și, mai ales, cu al doilea Punto (cu faruri dreptunghiulare) a dat o mare lovitura comerciala și de imagine, prin designul modern și partea tehnica acceptabila. La fel de modern și efervescent a fost la apariție și Multipla. Apoi, cu face-lift-uri aplicate, au reușit sa le strice pe amandoua. Mai tarziu a aparut Albea și am crezut ca Fiat a luat-o la vale definitiv. Pana la urma s-a sesizat cineva din conducere și cu lansarea lui Panda a avut loc un mic reviriment. Dar și așa, sincer sa fiu, aveam ceva emoții cand am auzit ca urmașul lui Punto e la orizont.

Grande Punto (noul nume al modelului de clasa mica, menit sa clarifice din start ca mașina este mult mai mare ca în trecut), însa, este din nou o personalitate a clasei. Sa traiasca toți cei de la Giugiaro și Fiat Centro Stile! Furtul în industria auto este ceva la ordina zilei și condamnat, pe buna dreptate, de „victime”, dar în cercurile de jurnaliști auto exista o zicala: de la italieni sa furi e permis! Unele elemente de design care apar la mașini japoneze, coreene sunt clar de sorginte latina și fac cinste celor care le-au inspirat. De data asta italienii s-au canibalizat, partea frontala a mașinii fiind „very” Maserati. Liniile lui Grande Punto sunt foarte curate, stopurile expuse pe verticala au ramas, deci o poți recunoaște relativ ușor, dar, în același timp, ești surprins foarte placut de ceea ce vezi. Interesant este ca farurile stau mai mult pe aripi, decat pe partea frontala propru-zis. Interiorul este foarte vesel, capitonajele și alte elemente fiind asortate cromatic cu exteriorul.

Lansarea, pe 18 mai, ne-a dat ocazia sa conducem Grande Punto în combinație cu diesel-ul de 1,3 litri și verdictul e clar: o citadina foarte reușita, cu nimic mai prejos decat „Mașina anului”. Puțin mai tarziu vor urma și motoarele cu „vana”, moment în care lucrurile se vor mai complica un pic. În sensul bun, bineînțeles.

Alte noutați de pe piața auto, dar și ultimele știri în materie de gadgets, doar în