Marketing BPM
Am fost în urma cu doua saptamani la nebunia declanșata de Tiesto la Sala Polivalenta. Am mai fost de multe ori acolo și, din cand în cand, am întalnit chiar nume pe care istoria muzicii le-a reținut, vezi Whitesnake. Dar Sala Polivalenta mai plina ca la Tiesto, chiar n-am mai vazut niciodata. Era aproape de necrezut. M-a și întrebat un prieten mai puțin cunoscator, daca baiatul de pe scena și canta ceva. L-am asigurat ca în afara de-a învarti cateva CD pe cele doua deck-uri se mai poate întampla poate doar sa bea din cand în cand cate-o gura de șampanie.
E umitor ce se întampla. Ma tot gandesc la bieții artiști pe care-i înșiruia în playlist-ul lui dj-ul oalndez. Mi-i închipui dandu-se de ceasul morții ca trebuie sa compuna cantece, sa plateasca ore de studio, sa cante bine, sa dea bani grei pe ținute trendy, sa învețe sa danseze, sa gaseasca regizori buni, sa faca videoclipuri, pe care nici macar n-au siguranța ca le gusta publicul. Îi vad rugandu-se la Dumnezeu sa prinda, gata sa se bucure de o sala plina cu doua, trei mii de platitori. La Tiesto au fost de vreo patru ori pe-atat.
Acum vin și întreb și eu. Ce are Tiesto și n-au artiștii pe piesele carora se bazeaza? Ce are Tiesto și n-au alți dj? Nu tot muzica electronica mixata „pe bataie” pun și ceilalți? Aș fi gata sa pun un pariu. Daca maine am aduce un DJ din orice club din Romania și l-am pune sa mixeze același playlist, în exact aceeași maniera, nici n-ar mai fi cazul sa deschidem Sala Polivalenta. Pentru ca despre el nu se știe ce se știe despre Tiesto. C-a facut și c-a dres. Asta se cheama marketing. În cazul baieților, de se-ncrunta la peste 136 de batai pe minut, marketing BPM (beats per minute). De bagat la cap.
Andi Moisescu(andi.moisescu@apropo.ro)