Un nou studiu demonstrează că reclamele cu modele precum Miranda Kerr și Irina Shayk descurajează vânzările, pentru că fac femeile să se simtă prost.
Pentru a ajunge la o concluzie în ceea ce privește această teorie, au fost aduse mai multe studii în care femeilor le-au fost arătate diverse reclame. Unele dintre acestea implicau un model atractiv pe pagina opusă produsului, altele prezentau modelul lângă produs, iar ultimele nu includeau niciun model.
Femeile care au văzut reclama cu modelul pe pagina opusă, adică au fost expuse subtil la imaginea ideală propusă, au primit răspunsurile pozitive. „Am descoperit că modul în care fotografia modelului perfect este folosită este foarte important în determinarea efectului negatic sau pozitiv asupra femeii și a părerii de sine”, a spus Ansons, citată de „The Telegraph”.
Miranda Kerr
O expunere subtilă duce, inconștient, la un proces de comparație socială a celei care privește, îndreptându-se natural către o părere negativă despre sine, dar o atitudine pozitivă asupra brandului. În contrast, când expunerea este flagrantă, precum reclama cu Miranda Kerr pentru brandul de băuturi răcoritoare, femeile devin conștiente de acest proces prin care ajung să se compare cu modelele și adoptă o strategie defensivă pentru a nu mai ajunge la astfel de gânduri.
Studiul sugerează că acest lucru poate afecta produsul respectiv, prin transferul evaluării negative a modelului asupra produsului. Cu toate acestea, imaginile și asocierile subtile cu frumusețile de pe podium pot crește vânzările. Este simplu: femeilor le este silă de produsele așezate lângă prim-planuri de femei perfecte și iubesc genul de produse așezate lângă imagini mai puțin proeminente.