Pana nu il conduci, Subaru Forester poate trece neobservat, insa dupa o experienta la volanul sau, crossoverul japonez incepe imediat sa-ti lipseasca. Nu mi se intampla foarte des sa ajung la astfel de concluzii, insa de data asta am descoperit o masina care ofera un mix intre cele doua lumi aparent prea indepartate pentru a le concilia cineva eficient. Prin definitie sunt contra SUV-urilor prea puternice, care combina inutil tonele cu sutele de cai-putere, insa la Forester acest echilibru exista. De cum te urci la volan, constati cu stupoare ca pozitia inalta nu deranjeaza in nici un fel, vizibilitatea fiind si ea excelenta. Ergonomia buna si calitatea asamblarii surprind placut, iar daca tragi deoparte capacul protector al imensei trape, interiorul se lumineaza atat de puternic, incat iti schimba karma pentru toata ziua respectiva – si asta chiar inainte de a porni motorul.
Pana sa ajung insa la motor, mai dau un inconjur masinii, care imi place din ce in ce mai mult si, gandindu-ma la tinerii cuceriti de muschii afisati ai supersportivei Impreza, constat ca este mult mai cool sa te afisezi la barul din colt intr-un Forester de 230 CP pe post de lup in blana de oaie, dupa care, la primul demaraj, sa-i lasi balta pe cei mai multi „piloti”de oras, in timp ce nevasta iti dicteaza urmatorul viraj spre Mall, iar copilul doarme linistit in scaunul fixat de bancheta spate. Vi se pare imposibil? Ei bine si mie mi se parea, insa mi-a trecut.
O mare intrebare pentru ex-adolescentii iubitori de rupt aderenta pe la colturi este ce fel de masina sa-si cumpere odata asezati la casa lor, pentru ca, vezi bine, nu pot sa-si reprime ramasitele unor porniri orgolioase intr-ale demarajelor demult uitate.
Povestea clasica este ca doamna vrea spatiu pentru catrafuse si copii, iar tu vrei spatiu sa te desfasori. Daca-mi cereai parerea pana saptamana trecuta, imi era greu sa-ti dau un sfat in categoria asta de pret, insa acum pot sa-ti spun asa: spatiu, versatilitate, 4×4, performante. Patru in unu: Subaru Forester!
Motorul responsabil pentru aceste performante este binecunoscutul boxer de 2,5 litri turbo, care dezvolta 230 CP si 320 Nm si care nu are nici o problema in a imprima acceleratii de masina sport celor doar 1.510 kg. Cu o nota specifica arhitecturii boxer, motorul nu se lasa rugat si chiar in echiparea cu cutie automata acceleratiile sunt surprinzatoare. Suta e atinsa in doar 5,9 secunde, iar zambetul meu infloreste vizibil. Nu sunt un fan al cutiilor automate, insa in cazul de fata dotarea cu pricina adauga un plus de COOLNESS acestei realizari japoneze surprinzatoare, care imbina spatiul cu viteza si accesibilitatea cu polivalenta, intr-un savant understatement. Nici chiar nervurile hotarate, masculine ale caroseriei nu prevestesc nivelul performantelor. De cum prind o linie dreapta, trec de 220 km/h intr-o clipita, insa remarc ca rezervorul seaca tot cam in acelasi ritm, fapt alarmant la cat a ajuns litrul de benzina. Ma linistesc oarecum gandindu-ma ca, daca va trebuie 230 de cai, nu se face sa mai carcotiti la consum si, pana la urma, puteti alege cutia manuala, care va mai lasa ceva maruntis in portofelÂ…