Made for Slovenia

18 03. 2006, 17:22
Aveo, prezentat in Slovenia si destinat sa fie un jucator major in Europa Centrala si de Est, mi-a lasat totusi impresia ca a fost dezvoltat in primul rand pentru aceasta tara, unde domina, pe toate planurile, un echilibru demn de invidiat (300 de kilometri condusi pe drumuri "de tara"

Aveo, prezentat in Slovenia si destinat sa fie un jucator major in Europa Centrala si de Est, mi-a lasat totusi impresia ca a fost dezvoltat in primul rand pentru aceasta tara, unde domina, pe toate planurile, un echilibru demn de invidiat (300 de kilometri condusi pe drumuri „de tara” si nici o groapa…). Masina este de fapt un Kalos de burete imbibat cu apa. Mai mare egal (mult) mai bine pare sa fie filosofia la GM: Aveo are faruri mai mari, grila mai mare si insemne Chevy enorme, prin care se straduieste cu disperare sa nu mai fie un simplu Daewoo. Spatele este dominat de stopuri cu accente Focus si de o mica treapta, la imbinarea portbagajului cu spoilerul spate, pe care o admir zi de zi pe un 9-5 Aero al unui vecin. Echilibrul il gasesti doar intr-un trafic degajat, lipsit de „balcanisme”, precum cel sloven. Aveo exceleaza aici. Nu te mai deranjeaza ca motoarele (1,2 l si 1,4 l) nu sunt destul de viguroase ori ca masina „danseaza” la cea mai mica adiere de vant lateral. Te poti bucura de interiorul spatios (dar sub cel al Logan-ului), placut si corect executat, iar in ritmul general al traficului ajungi unde doresti relaxat si odihnit.

In premiera, mi-a placut mult cutia automata, cu care, paradoxal, Aveo pare mai sprinten. Oricum, ii completeaza bine caracterul de masina de familie, confortabila. Una mai frumoasa, mai bine executata si mai bine echipata decat Logan. Daca pretul va fi apropiat, Aveo are sanse reale de succes. Daca nu, ramane sa convinga printr-o estetica pusa la punct mai atent.

Citeste mai mult in ProMotor