Da, corect, nu este nici un M in cuvantul ofensiva, dar stim clar ca divizia sport a lui BMW a trecut, de curand, la atac. Șeful M Gmbh, Ulrich Bruhnke, a dezvaluit, cu o generozitate rara, intr-un interviu acordat revistei australiene Wheels, seria de modele stantate cu M, la care ne putem astepta in viitorul apropiat.
Noua generatie de X5 are deja varianta M confirmata, dupa ce cu prototipul Le Mans (care a fost doar o idee mai lent pe Nürburgring decat Carrera GT si mai rapid decat Viper-ul de 506 CP!) se parea ca urma sa-l avem mai repede, pe platforma generatiei actuale.
Urmeaza, peste doar cateva luni, varianta cabrio a lui M6, in timp ce Seria 1 nu va mai avea o varianta suprema, 130i fiind considerat destul de potent pentru a face fata concurentei din segment. Substratul deciziei este, insa, de ordin economic Bruhnke declarand ca dezvoltarea lui M1 ar fi la fel sau chiar mai costisitoare decat a lui M3, „ghiuleaua” de clasa medie neavand sanse sa fie profitabila conform estimarilor BMW.
S-a confirmat oficial si o alta intrebare interesanta: va fi M5 dotat cu o cutie manuala? Ei bine, americanii (care fara precedent au facut un mare scandal de ce nu este M5 disponibil si cu o astfel de transmisie!) isi vor vedea visul implinit, limuzina de sport de clasa mare urmand sa fie dotata cu o cutie cu 6 trepte.
Si, o stire fara iz de M: pentru anul 2007, Seria 5 primeste un discret face lift care consta, mai ales, in redesenerea farurilor, stopurilor si a spoilerelor, in timp ce paleta de culori va fi imbogatita. Mult mai interesanta este aparitia variantei 535i, propulsata de motorul bi-turbo de 3 litri, ce dezvolta 306 CP (0-100 km/h sub 6 secunde). La interior va aparea un sistem Night Vision similar cu cel disponibil si la modelele Mercedes.
Citeste mai mult in ProMotor