Lupta dintre titani

10 06. 2002, 08:52
Marele Premiu al Canadei a oferit o întrecere pasionanta. Michael Schumacher a cîstigat duelul tactic cu Montoya, care a fost tradat de motor. La încalzirea care a avut loc cu 4 ore si jumatate înaintea cursei, Ferrari a primit un semnal de alarma. Motorul masinii lui Michael a explodat pe

Marele Premiu al Canadei a oferit o întrecere pasionanta. Michael Schumacher a cîstigat duelul tactic cu Montoya, care a fost tradat de motor.

La încalzirea care a avut loc cu 4 ore si jumatate înaintea cursei, Ferrari a primit un semnal de alarma. Motorul masinii lui Michael a explodat pe linia boxelor, oferind o priveliste stranie, întrucît acest monopost, considerat o opera de arta, nu prea i-a facut figuri pîna acum germanului. Oricum, cu masina de rezerva, germanul a fost cel mai rapid dintre cei 22 de driveri, fiind urmat de coechipierul sau, Barrichello. Detinatorul pozitiei fruntase a grilei, Montoya, nu a reusit decît cel de-al noualea timp al sesiunii, spatele masinii sale glisînd de multe ori în sicana dinaintea liniei de start/sosire.

A fost un start dur, asa cum campionul mondial în exercitiu se astepta sa fie. „Cine va pleca mai bine va intra primul în viraj. Am o masina buna si sînt încrezator. Totusi, distanta dintre noi si pluton s-a micsorat, desi lumea nu crede acest lucru”, spusese, cu numai cîteva ore înaintea aprinderii luminilor verzi, Michael Schumacher.

Montoya a plecat bine, si-a pastrat pozitia, ceea ce Schumi nu a reusit, pierzînd locul secund în favoarea lui Barrichello. Brazilianul a trecut apoi pe primul loc, dar iesirea în decor a lui Villeneuve a dus la aparitia safety-car-ului pe pista, moment speculat de Montoya, care a oprit imediat la boxe.

Un alt moment important s-a consumat cînd, dupa abandonul lui McNish, masina acestuia a fost imediat scoasa de pe asfalt si safety-car-ul nu a intrat. Altfel, avantajul columbianului asupra lui Schumacher – care, dupa ce vizitase standurile, avea 10 secunde în urma lui Montoya – ar fi disparut. Lupta de la distanta, duelul strategiilor, a continuat. Suporterii lui Montoya, care îsi imaginasera ca pilotul lui Williams are suficient combustibil, au oftat cînd l-au vazut pe acesta alimentînd a doua oara.

Juan Pablo a început apoi vînatoarea masinile rosii. Dupa ce Barrichello a oprit si el a doua oara, spectatorii asteptau cu gîturile lungite sa vada daca Michael Schumacher va mai intra la boxe, cînd motorul lui Montoya a cedat, punînd capat unei întreceri superbe. Germanul a avut, poate, norocul ca monopostul sa-i crape cu cîteva ore înaintea cursei si nu în timpul acesteia.

Dupa cel de-al doilea pole consecutiv, Montoya a patit-o la fel ca la Monaco, fiind tradat de motor cînd se afla în pozitia secunda. Excelentul loc doi obtinut de Coulthard a ascutit lupta pentru medalia de argint. Cea pentru titlu s-a cam sfîrsit.

CLASAMENT CURSA

1. M. SCHUMACHER 1h33’36″111

2. COULTHARD, la 0’01″132

3. BARRICHELLO, la 0’07″082

4. RAIKKONEN, la 0’37″563

5. FISICHELLA, la 0’42″812

6. TRULLI, la 0’48″947

Clasati: 7. R. SCHUMACHER, la 0’51″518, 8. PANIS, 9. MASSA, 10. SATO, 11. WEBBER, 12. HEIDFELD, 13. FRENTZEN, toti la un tur, 14. YOONG, la doua tururi.

15. BUTTON, la 5 tururi

Abandonuri: MONTOYA (56), McNISH (45), IRVINE (41), SALO (41), DE LA ROSA (29), BERNOLDI (16), VILLENEUVE (8).

CLASAMENT GENERAL PILOTI

1. M. SCHUMACHER 70p

2. R. SCHUMACHER 27p

3. MONTOYA 27p

4. COULTHARD 26p

CLASAMENT GENERAL ECHIPE

1. FERRARI 86p

2. WILLIAMS 54p

3. MCLAREN 33p

Sursa: www.prosport.ro