Lui Effie i s-a urcat bautura la cap
Apropo TV le-a pus fiola campaniilor cu multe grade Effie, pentru a vedea ce se ascunde în spatele unor reclame hazlii cu prieteni care știu de ce unde-s mulți puterea crește.
Andi Moisecu, domnul din stanga paginii și prezentatorul Galei Effie a punctat foarte bine atunci cand a anunțat categoria Bauturi Alcoolice: „Suntem un popor care știe ce vrea de la viața”. Din cele șapte campanii înscrise la aceasta categorie, șase au fost nominalizate: „Prietenii știu de ce”, de la Unirea, „Murfatlar, Vinul” de la Murfatlar, „Prietenii știu de ce” și „Acum ori niciodata” de la Bergenbier (Leo Burnett și McCann Erickson), „Tradiție germana” de la Holsten și „Una buna împreuna” de la Golden Brau.
Effie-ul de aur a plecat la Leo Burnett, pentru „Prietenii știu de ce”. Dupa cum a explicat Razvan Matașel, prin strategia pusa în aplicare pentru Bergenbier, agenția a reușit sa construiasca ceva în spatele acestui slogan „Prietenii știu de ce”. „Prietenii știu ce au trait între ei. știu ca femeile conduc prost, ca daca bei prea mult te poți trezi langa o femeie urata, știu ca, uneori, uiți sa iei cadou, știu lucruri pe care barbații le știu între ei. și asta e masculinitatea. asta e Bergenbier”.
Berea sus-menționata a luat anul acesta, pe langa Marele Premiu, 2 Gold Effie cu Leo Bunett și un Silver Effie cu McCann Erickson. „Interbrew și Leo Burnett au gast execuțiile perfect adaptate strategiei de brand pe care au stabilit-o, au creat acel declic în mintea consumatorului, care a dus la vanzari pe termen lung. Prin atributele asociate marcii, am reușit sa cream în mintea consumatorului o lume a brandului. Cazul Bergenbier prezentat la Effie arata nu doar creșteri de vanzari ci și creșteri substanțiale ale atributelor ce definesc brandul în mintea consumatorului”, spune Mihai Ghyka, Director General Interbrew Romania.
Bergenbier și-a propus sa devina lider al segmentului pana la sfarșitul lui 2005, și sa creasca indicatorii principali de imagine cu doua puncte procentuale pana la sfarșitul lui 2005. în urma campaniei „Prietenii știu de ce” Bergenbier a redevenit cea mai vanduta bere din Romania în anul 2005.
Reclamele la coniacul Unirea, în care Dorel este pacalit mereu de colegii lui sunt deja bine așezate în folclor. „Du-te ma tu ca închide la non-stop” e folosit de cei care se grabesc sa cumpere ceva de baut. Dar puțini știu ce e în spatele unei campanii aparent bașcalioase, de la un cap la altul.
Obiectivul de marketing a fost menținerea poziției de lider pe piața bauturilor spirtoase de tip brandy, iar cel de advertising menținerea bauturii Unirea drept brandul numarul unu în inima consumatorilor sai.
Citește totul despre festivalul Effie numai în