Potrivit Mediafax, Colegiul reprezentanţilor din cadrul AMF solicitase impunerea unei amenzi de 300.000 de euro. Acuzaţiile formulate vizează atât un comunicat al companiei EuropaCorp din 15 aprilie 2010, cât şi bilanţurile contabile ale acelei companii, publicate pe 31 martie 2009 şi 31 martie 2010.
În decizia ei, AMF, supranumită „jandarmul bursier al Franţei”, a considerat că acel comunicat din 15 aprilie 2010, care evoca doar o marjă operaţională „deosebit de redusă”, cu câteva luni înainte de publicarea rezultatelor financiare ale companiei, care au fost pentru prima dată negative, „nu a fost suficient de precis pentru a permite investitorilor să anticipeze acele rezultate anuale negative”.
„Informaţia potrivit căreia compania anticipa rezultate negative este cu atât mai importantă pentru public cu cât o astfel de situaţie era una fără precedent, după cotarea companiei la bursă”, a subliniat AMF.
Referindu-se la bilanţurile contabile publicate în 2009 şi 2010, comisia a reţinut doar una dintre cele trei acuzaţii iniţiale, şi anume aceea care se referă la imprecizia ce vizează cheltuielile preliminare angajate la debutul producţiei unui film şi care ar imobiliza anumite sume pentru a asigura finanţarea peliculei în cauză.
EuropaCorp spune că a luat notă de decizia pronunţată de AMF şi va ţine cont de ea în viitoarele documente financiare ale sale. Compania îşi rezervă totodată dreptul de a face recurs la această decizie, considerând că dimensiunea sancţiunii este „disproporţionată”.
Foto: AFP / Mediafax
EuropaCorp a avut parte de un an 2014 fast, graţie celui mai recent film al cineastului Luc Besson, „Lucy”, care a devenit în această vară cel mai de succes lungmetraj al său din punctul de vedere al încasărilor la nivel mondial – 434.066.935 de dolari.
Regizor, scenarist şi producător, Luc Besson, care are în spate o carieră de peste un sfert de secol, este proprietarul companiei EuropaCorp, prin intermediul căreia a produs peste 50 de filme. Besson a început să scrie poveşti din plictiseală – se spune că a terminat primele versiuni ale scenariilor „Al cincilea element” şi „Marele albastru” pe când era adolescent.
Criticii îl identifică pe Besson drept o figură centrală a mişcării Cinéma du look (stil extrem de specific şi de vizual prezent în cinematografia anilor ’80 – începutul anilor ’90). „Metroul”, „Marele albastru” şi „Nikita” sunt considerate exemple ale acestei şcoli stilistice, care preferă stilul substanţei şi spectacolul poveştii. În ultimii ani, Besson a scris şi a produs nenumărate filme de acţiune, precum seriile „Taxi” şi „Curierul” şi peliculele „Sărutul Dragonului” şi „Dresat pentru a ucide”, ambele cu Jet Li.