Lorzii Ringului
Traseul de la Nürburgring, locul unde s-au disputat multe curse de neuitat, a fost modificat pentru cursa de duminica.
Pilotii si comentatorii vorbesc despre circuitul modern de la Nürburgring ca despre o crima împotriva sportului: e ca si cum un arhitect ar transforma Colloseumul într-un spatiu prevazut cu un loc de joaca pentru copii. Au fost curse memorabile pe pista din Muntii Eifel, dar se si murea pe capete. Lung de 22,835 kilometri, traseul avea 172 de viraje si cuprindea, dupa cum nota un istoric, „fiecare combinatie posibila de unghiuri si pante”.
În 1935, italianul Tazio Nuvolari le-a suflat victoria pilotilor germani, sub ochii lui Adolf Hitler. Micutul Nuvolari înota în coroana de lauri, pregatita pentru fizicul masiv al teutonilor, iar imnul national al Italiei nici macar nu a rasunat, întrucît nimeni nu se astepta la o asemenea situatie. Dupa cursa memorabila din 1957, Fangio a declarat: „Am pilotat astazi cum nu am mai facut-o niciodata si cum sper sa nu o mai fac vreodata”.
Despre traseul de la Nürburgring, Jackie Stewart spunea: „Înainte sa plec de acasa spre acest circuit ma opream si ma uitam cîteva minute înapoi. Putea fi ultima mea ocazie. Nu am parcurs un singur tur la Nürburgring fara sa fiu nevoit sa fac aceasta, nici macar unul de onoare”. În 1976, în urma cumplitului accident suferit de catre Lauda, traseul a iesit din calendar. A revenit în 1984, dar mostenea din legendara pista doar cîteva sute de metri, noul traseu masurînd 4,556 kilometri.
Anul acesta, configuratia a fost din nou modificata pentru Marele Premiu al Europei, care va avea loc duminica, începînd cu ora 15:00. Lungimea este de 5,139 kilometri. Cinci viraje au fost modificate, trei de stînga si doua de dreapta. „S”-ul Castrol aflat dupa start, scena a numeroase accidente, a capatat o noua alura, care favorizeaza depasirile.
Statuie pentru Schumi
Autoritatile din Kerpen, orasul natal al lui Michael Schumacher, au aprobat construirea unei statui reprezentîndu-l pe pilotul german în centrul localitatii. În Kerpen mai exista o strada care poarta numele lui Schumacher, botezata astfel dupa ce pilotul lui Ferrari a cucerit primul sau titlu mondial pentru teamul din Maranello, în 2000. Cum înaltimea statuii este cu aproximativ 15 centimetri mai mica decît cea a pilotului, autoritatile din Kerpen au reusit ceea ce multi driveri nu au putut: sa-l faca pe Schumacher sa para mai mic decît e.
Hubbert, noul sef al GPWC
Jürgen Hubbert, boss-ul lui DaimlerChrysler, a fost numit presedinte al Grand Prix World Championships (GPWC), organizatie formata din principalii 5 constructori de masini din lume (Fiat, Ford, Renault, BMW si Mercedes), care lucreaza la înfiintarea unei competitii paralele Formulei 1. Fostul presedinte al organizatiei, Paolo Cantarella, a fost demis acum o saptamîna din fruntea concernului Fiat, locul sau în GPWC fiind luat de Luca di Montezemolo, boss-ul lui Ferrari.
Sursa: www.prosport.ro