Locomotiva frantuzeasca

Apropo.ro / 01.10.2006, 16:34
Locomotiva frantuzeasca
Daca este toamna, este Salonul Auto de la Paris. Peugeot si-a facut temele si vine cu un model absolut superb: 908 RC. Avand in vedere ca, din 2007, vor concura si ei la cursele de anduranta cu un propulsor diesel, acesta trebuia promovat. Si, ca sa-mpuste doi iepuri o data, au desenat in

Daca este toamna, este Salonul Auto de la Paris. Peugeot si-a facut temele si vine cu un model absolut superb: 908 RC. Avand in vedere ca, din 2007, vor concura si ei la cursele de anduranta cu un propulsor diesel, acesta trebuia promovat. Si, ca sa-mpuste doi iepuri o data, au desenat in jurul motorului o caroserie de limuzina.

Produsul finit se numeste 908 RC. Numarul este indicativul masinii de curse care va debuta anul viitor pe circuite, iar RC desemneaza modelele sportive ale marcii, fie ele de serie sau concepte (cum au fost RCȘ si RC¨, prezentate in 2002). S-a pornit de la ideea de a se crea o limuzina cu un stil impozant, care sa ofere celor patru pasageri o dinamica nemaiintalnita.

Piesa de rezistenta este, fara indoiala, diesel-ul de 5,5 litri. Configuratia e mai putin obisnuita (V12 la 100 de grade) pentru un astfel de propulsor. Il putem numi, fara rezerve, o bijuterie inginereasca. Cu 700 CP si 1.200 Nm, respectiv cu un centru de greutate aflat foarte jos (din cauza unghiului dintre cilindri), V12-le, dotat cu filtru de particule DPFS (Diesel Particulate Filter), garanteaza performante odinioara inaccesibile motoarelor cu aprindere prin compresie.

Foarte originala este pozitia „agregatului”, acesta fiind montat central, ca la masinile supersport, dar transversal! Pentru a echilibra masina, cutia secventiala cu 6 trepte a fost montata sub motor. La exterior se remarca pozitia joasa a caroseriei si stilul la fel de megaloman ca la un Maybach sau Rolls Royce. Scopul, declarat, a fost ca masina sa semene cu un leu, caracterul acestui animal urmand sa fie sugerat de toate detaliile, nu doar de sigla Peugeot. Un bun exemplu in acest sens sunt farurile de mari dimensiuni.

Designul interior pune accentul pe liniile simple, pe tehnologia de ultima ora si pe confort. Datorita platformei tehnice adoptate, cele patru scaune sunt impinse mult in fata si, impreuna cu parbrizul, care se intinde peste capul soferului, respectiv al pasagerului din dreapta, ii implica pe toti, nemijlocit, in actul conducerii. Gruparea a cat mai multe functii intr-un singur loc este valabila si aici. Prin sistemul MMI (Man/Machine Interface) se pot accesa functiile radioului, playerului MP3, sistemului de navigatie, sistemului de climatizare etc. Materialele sunt dintre cele mai bune, iar multiplele spatii de depozitare imbunatatesc ergonomia.

Fisa tehnica Peugeot 908 RC

Motor: 5.500cmc V12 Hdi

700CP @ ???RPM

1.200Nm @ ???RPM

Transmisie: spate, secv. 6 trepte

Dimensiuni: 5.074/2.133/1.356

Performante: 0-100 km/h nc.

vit. max. 270km/h

Consum mediu: nc.

Campionul se retrage

Michael Schumacher se va retrage la finele sezonului 2006 din Formula 1. Este cel care a reusit sa identifice acest sport cu numele sau prin performantele realizate. Detine sapte titluri si a contribuit tot de atatea ori la castigarea de catre Ferrari a titlului de Campioana Mondiala. A luat startul la 247 Grand Prix-uri, dintre care 178 la volanul unui monopost Ferrari, a castigat 90 de curse (71 cu Ferrari), s-a clasat de 68 ori in pole position (58 – Ferrari), a stabilit de 75 ori cel mai rapid tur intr-un mare premiu. A acumulat de-a lungul carierei, pana in acest moment 1.354 puncte, dintre care 1.051 la volanul unui monopost de la Maranello. Detine marea majoritate a recordurilor in Formula 1, iar probabilitatea ca cineva sa-l egaleze sau depaseasca este destul de mica. Singurul superlativ pe care nu-l mai poate atinge este cel al numarului de curse in care a luat startul, recordul apartinand lui Riccardo Patrese, cu 256 de starturi luate.

„Nu voi reusi niciodata sa exprim prin cuvinte cat de mult iubesc aceasta lume fascinanta a motor-sportului si cat a reusit sa-mi ofere” – a declarat Schumi, vizibil emotionat.

Mai multe detalii despre secretul succesului pentru Schumacher, numai in cel mai recent numar al revistei .