Location Guide Romania, inițiativă care promovează spații de filmare, s-a lansat la Los Angeles
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, proiectul, inițiat de Asociația Noului Cinema Românesc, s-a lansat la AFCI Locations Show în Los Angeles, fiind prima inițiativă care reprezintă industria de film românească într-un mod unitar la acest prestigios eveniment.
Location Guide România este, potrivit comunicatului, singurul avanpost viabil al României care aduce informații despre spațiile variate de filmare din țară, precum și despre serviciile de producție locale, echipamente, studiouri, postproducție la cel mai înalt nivel, dar poate face și precizări în legătură cu aprobări necesare și costuri, în funcție de specificul producțiilor.
Datorită costurilor mai mici de producție în comparație cu alte țări vecine, România este, de peste două decenii, un punct de interes pentru numeroase producții internaționale, filme de Oscar, seriale de televiziune și reclame, dar și filme românești premiate și coproducții de succes.
Printre producțiile realizate se numără „Cold Mountain” (2003), una dintre primele străine filmate în întregime în Munții Carpați. Recent, History Channel a comisionat în România două seriale TV, „Hatfield & McCoys” (2012) și „Sons of Liberty” (2015), lansat de curând pe postul de televiziune. De asemenea, thrillerul de acțiune „Demon pe două roți/ Ghost Rider 2” (2011) a fost filmat, printre altele, pe renumitul Transfăgărășan, iar filmele „The Zero Theorem” (2013), în regia lui Terry Gilliam, și „The Necessary Death of Charlie Countryman” (2013) s-au turnat aproape în întregime în București.
Deși străinii au ales de multe ori România pentru a-și turna proiectele cinematografice, iar industria locală a obținut rezultate răsunătoare, a lipsit o platformă unitară care să adune și să le pună la dispoziție în mod gratuit un pachet complet oferind toate informațiile de interes și care să încurajeze continuitatea în acest demers.
În primul rând, proiectul se constituie într-o platformă online care va aduce în permanență noi informații despre oportunitățile din domeniu și care, în timp, va conduce la o bază de date cu producători, servicii, detalii despre profilul țării și alte informații importante pentru producători internaționali.
În al doilea rând, echipa proiectului va participa la unele dintre cele mai importante evenimente mondiale dedicate industriei cinematografice, oferind un prim contact și consultări în ceea ce privește ofertele sectorului. Așadar, prima oprire a Location Guide Romania a fost în Los Angeles, la AFCI Locations Show, care s-a desfășurat între 5 și 7 martie.
Prin acest proiect se dorește întărirea colaborării între casele de producție și companiile din diferite sectoare ale industriei cinematografice de la noi din țară. Scopul acestuia este consolidarea industriei într-un efort colectiv de promovare a cinematografiei românești, dar și a României ca destinație pentru producții internaționale.