Deşi nu adoptă scandalurile şi ”poalele-n cap”, dar le mai punctează atunci cînd e cazul, Liviu Stanciu poate fi considerat specialist în vedete, mai ales de cînd prezintă ”VDTV”, la Antena 3. Nu se consideră o vedetă, însă îi place statutul de persoană publică: ”E o ipocrizie să spui ”.
Pînă să ajungă la Antena 3, Liviu era considerat un brand MTV, la fel ca şi Diana Munteanu. De alungul timpului, a primit mai multe oferte, însă al şaselea simţ pe care îl are nu i-a dat voie să plece din ”cuibuşorul” muzical: ”Oferta a picat şi într-un moment în care am simţit că am făcut tot în MTV, postul în care am lucrat 5 ani. Şi 3 ani în MCM, deci am 8 ani de televiziune muzicală. În MTV, am făcut de toate: am pus lumini, sunet, editare video, grafică… Au fost emisiuni pe care le-am făcut singur, fără cameraman, fără nimeni altcineva lîngă mine. Aici, la Antena 3, mi-a plăcut în primul rînd echipa. Apoi, au venit argumentele financiare, doar trăim într-o lume pragmatică”. De cînd a venit la ”VDTV”, Liviu a schimbat şi stilul emisiunii… fără poale-n cap! Atunci cînd se poate… Deşi stă la un pupitru şi citeşte de pe un prompter, atunci cînd nu sare rîndurile, fostul VJ nu se consideră ştirist: ”Nu putem spune că e un program clasic de ştiri. La 29 de ani, a început să-mi placă pupitrul, dar simt şi nevoia de teren. D-aia şi fac reportaje din cînd în cînd. Pentru că nu-mi place să stau într-un singur loc şi nici nu m-am mulţumit doar cu postura de prezentator. N-am fost niciodată păpuşa blondă de pe post. La , după 8 ani de televiziune, am descoperit prompterul. Însă nu sînt un silitor. Sar de multe ori ordinea de pe prompter şi d-aia îi dau de cap omului de la prompter, care nu ştie cum să ruleze textul. Şi îmi place live-ul!”.
A ”copilărit” cu vedetele!
Pentru că a lucrat la MTV încă de la început, Liviu a prins toate stadiile showbiz-ului românesc. Şi toate vedetele lui! Se poate spune că a crescut cu generaţia MTV: ”Gîndiţi-vă, de exemplu, că am prins-o pe Andreea Bănică la început de carieră, în perioada în care cînta la telefonul mobil, se îmbrăca după cum o tăia capul şi avea trei piese, din care două erau . Şi o mărunt… Acum, după 10 ani de showbiz, are un consultant pe probleme de imagine, şi-a exersat vocea şi cîntă live, are cel puţin trei single-uri de succes, cu sound occidental. Acum, sînt obiectiv, nu mai dau cu vedetele din muzică de pămînt. Am crescut împreună!”. Şi, între timp, a ”gustat” şi din fiţele de vedete… ”Fiţe am descoperit recent la persoane care nu ar trebui să le aibă. De exemplu, la Monica Columbeanu, de la care am auzit nişte texte… Nu în direct, că aş fi vrut să mi le spună în emisiune. De genul … Dar există şi un complex al fiţelor, pentru că am descoperit vedete care, deşi se spunea că sînt pline de fiţe, în realitate sînt nişte oameni normali. Pentru că oamenii obişnuiţi pleacă de la premisa că ”.
Vedetă sau jurnalist?
Se poate spune că Liviu este o vedetă care vorbeşte cu şi despre vedete la televizor. Dar el zice că e o persoană publică… fără falsă modestie! ” Sînt o persoană publică… o persoană mai cunoscută decît administratorul meu de la bloc. Nu sînt un formator de opinie şi nici nu-mi doresc să fiu. Mi s-a mai spus că aş fi un trend setter… N-am nici o legătură. Din multe puncte de vedere, mi se pare că sînt un neintegrat. Îmi place statutul de persoană publică, dar nu vreau să devin vedetă. E o ipocrizie să spui sau să nu-ţi placă faptul că primeşti mesaje de la o mulţime de persoane sau mesaje porcoase”. Apropo de mesaje indecente… Liviu a primit chiar o ofertă pentru un rol într-un film porno! ”Am zis că a fost o glumă, dar nu era. Mă văzuse un scouter, o persoană care caută posibili actori de filme XXX, într-un club. Nu ştia că lucrez în televiziune. L-am întrebat după ce se uită cînd aleg astfel de actori… după şliţ, după mers. Nu mi-a dezvăluit secretele. M-am amuzat, dar am refuzat”.
Definiţia vedetei…
”O persoană publică a cărei viaţă ajunge să fie afectată de statutul public. În momentul în care ajungi să nu mai poţi să ieşi nemachiată din casă pentru că tot timpul ai zeci de fotografi care te urmăresc, în momentul în care apar în ziare extrasele tale de cont, notele de plată, bacşişurile pe care le-ai lăsat într-un restaurant sau în momentul în care ajungi să ai o relaţie cu cineva pentru că aşa îţi spune PR-ul, o relaţie ce ţi-ar aduce avantaje din punct de vedere al imaginii, atunci poţi spune că eşti o vedetă. La noi, Mihaela Rădulescu este cel mai bun exemplu: strînge 14 miliardari într-o sală, le vinde cinci brazi confecţionaţi din role de filme şi adună 800.000 de euro în scopuri caritabile. Asta e vedeta!”.