Linie de maxi-taxi in Timisoara

27 03. 2002, 20:22
Serviciul public de transport persoane în regim maxi-taxi conceput de Primaria Timisoara se urneste greu. Nu pentru ca nu ar fi cerere pe piata, ci pentru ca "proiectul contine norme foarte dure", ne asigura Culita Chis, seful biroului transport rutier din primarie.

Serviciul public de transport persoane în regim maxi-taxi conceput de Primaria Timisoara se urneste greu. Nu pentru ca nu ar fi cerere pe piata, ci pentru ca „proiectul contine norme foarte dure”, ne asigura Culita Chis, seful biroului transport rutier din primarie.

Demaraj greoi

Desi concureaza de mai bine de o luna cu tramvaiele si troleibuzele RATT, cele trei masini din reteaua maxi-taxi, apartinând firmei SC „Bussiness Like”SRL, circula aproape goale.

Pretul unui bilet în regim maxi-taxi este de 10.000 de lei (o calatorie RATT costa 7.000, respectiv 6.500 de lei daca se cumpara un bilet cu doua calatorii).

Firma si-a început activitatea pe doua trasee, la 1 martie 2002, urmând ca pâna în 12 mai sa introduca masini pe alte trei trasee.

Calatorilor le sunt puse la dispozitie trei microbuze Mercedes Sprinter, an de fabricatie 1999-2001, în valoare de circa 50.000 de dolari fiecare. Conform contractului, numarul masinilor trebuie sa ajunga la 12.

Statia si calatorul

Reporterii au facut un tur complet cu maxi-taxi pe ruta Catedrala Mitropolitana – Gara de Nord – Spitalul Judetean. Pe parcursul celor 7 opriri s-au urcat în microbuz doar 7 persoane. Desi, la Gara de Nord, masina a stationat 10 minute, n-a urcat decât un calator.

„Deocamdata nu este prea rentabil. Rentabil ar fi ca statiile noastre sa coincida cu cele ale RATT-ului. Am avea foarte multe solicitari daca am duce oamenii la Metro, în Complexul Studentesc sau în Zona Soarelui, zone extrem de solicitate.

Recordul de calatori care s-a înregistrat pâna acum a fost de 39 pe zi. Oamenii sunt în general multumiti de conditiile în care calatoresc si chiar si de pretul biletului”, ne-a spus soferul, Barnos Ioan.

„Am constatat ca serviciile noastre sunt în general bine primite de cetateni. Studiul de piata la care lucram arata ca trebuie sa modificam sau chiar sa îmbunatatim traseele deja existente.

Credem ca, dupa ce vom face si o campanie de mediatizare a acestei activitati, vom avea mai multi clienti. De asemenea, se impune sa îmbunatatim si frecventa autovehiculelor, de la 20 de minute, cât este în prezent, la 5-10 minute.

Abia atunci investitia va deveni profitabila si pentru noi, si pentru cetateni”, declara Cirt Stelian, patronul firmei „Bussiness Like”.

„Pâna la Spitalul Judetean, taximetristii din gara cer între 50.000 si 100.000 de lei. Iau maxi-taxi aproape în fiecare zi, deoarece mi se pare mai confortabil decât taxiul obisnuit si mult mai ieftin. Aproape de 5 ori mai ieftin! Fata de RATT, e mult mai curat si mult, mult mai civilizat.” declara Caprariu Angela, pensionara.

Melania Kaitor [Banateanul]