”La B'estival am cheltuit 1,5 milioane de euro pe toţi artiştii”. Am ales una dintre companiile din ţară care ne aduc artişti internaţionali, Emag!c Entertainment, şi am vrut să ştim de ce Romănia este interesantă pentru un artist de top. Laura Coroianu, partener la această companie, ne-a lămurit că drumurile pînă la marile nume ale muzicii mondiale sînt, de cele mai multe ori, sinuoase. Dar ce oferă publicul de la noi?
– Cît durează pînă aduceţi un artist să concerteze în Romănia? Negocierile pot dura între cîteva săptămîni şi cîteva luni. De exemplu, cu Depeche Mode, pentru concertul din iunie 2006, am început negocierile în mai 2005 şi am încheiat contractul în septembrie. Nu am putut însă anunţa oficial evenimentul pînă la sfîrşitul lui noiembrie 2005, atunci cînd au fost făcute publice datele întregului turneu. Cu Marilyn Manson, pentru B’estival 2007, lucrurile au mers repede: am negociat totul într-o lună. Drumul pînă la aceste concerte e, teoretic, simplu. Se contactează managerii artiştilor.
– Ce le spuneţi managerilor şi artiştilor despre Romănia, într-o discuţie neoficială? Pentru un artist, publicul contează cel mai mult atunci cînd e pe scenă. Le spunem adevărul: Romănia este o ţară cu un public chiar mai entuziast decît cel din Vest. Iar managerilor le promitem că artiştii lor vor avea aceleaşi condiţii tehnice pe care le au şi acolo, evident, dacă lucrează cu noi!
– Care sînt dificultăţile în afacerea voastră?
În mod sigur, lipsa locaţiilor de spectacol, adică săli insuficiente, cu capacităţi reduse. Iar acum se închide stadionul “Lia Manoliu” şi nici un altul nu mai are capacitate de peste 30.000 locuri. Există turnee cu artişti mari şi toamna-iarna, dar cînd ştii că ar putea atrage peste 20.000 de oameni şi singura opţiune este o sală cu o capacitate de 7000 de locuri, nu poţi să zîmbeşti fericit.
– Printre artiştii din Vest există moda playback-ului?
Această modă este adoptată doar de trupe dance care nu cîntă de felul lor live, ba chiar de multe ori piesele de pe CD sînt înregistrate cu alte voci decît ale persoanelor de pe scenă. Dar, în rest, la artiştii de top nu prea se pune această problemă.
– Care e cea mai mare sumă oferită de voi unui artist să vină în Romănia?
Mi-e mai uşor să vorbesc despre un buget total de artişti. De exemplu, la B’estival, anul acesta am cheltuit 1,5 milioane euro pe toţi artiştii prezenţi în cele trei zile de concerte.
– Pe cine aţi vrut să aduceţi şi n-ati reuşit încă?
Am fi vrut să-i aducem pe Aerosmith la B’estival 2007, dar nu ne-a ieşit. Turneul lor nu trecea prin Europa de sud-est.
– Pe cine vedem în Romănia în 2008?
Începem anul cu un nou concert din seria World Music Masters. Aducem pentru a doua oară Live from Buena Vista – The Havana Lounge la Bucureşti. B’estival 2008 va avea loc pe 4, 5 şi 6 iulie, iar de rest va trebui să mai aveţi puţină răbdare.
Asta vor artiştii ”În general, pretenţiile lor nu sînt exagerate. De exemplu, membrii Duran Duran au solicitat mai multe sortimente de vinuri vechi şi mîncare vegetariană. Shakira a cerut fructe exotice, peşte şi fructe de mare, dar şi tacîmuri de argint. Dintre vedetele care au participat la B’estival, Pink a solicitat ca backstage-ul ei să fie ornat cu flori şi plante, membrii Faithless au solicitat cinci sticle de şampanie rosé, iar Marilyn Manson şi-a dorit în cabină fructe proaspete şi, sub nici o formă, să nu existe ciuperci în mîncarea lui. Alice Cooper a fost la fel de nepretenţios: frapuccino de vanilie şi bere non-alcoolică”.