Lansare Xbox în Japonia

19 02. 2002, 09:32
Grupul american Microsoft va lansa vineri, pe piața japoneza, consola Xbox, intrînd în competiție directa cu Sony, pentru controlul asupra celei mai competitive piețe de jocuri video din lume, relateaza Reuters. Principalul test pentru Microsoft la intrarea pe


Grupul american Microsoft va lansa vineri, pe piața japoneza, consola Xbox, intrînd în competiție directa cu Sony, pentru controlul asupra celei mai competitive piețe de jocuri video din lume, relateaza Reuters.

Principalul test pentru Microsoft la intrarea pe piața japoneza este sa îi convinga pe jucatorii japonezi și pe producatorii de software ca Xbox se va menține pe piața și sa repete debutul de pe piața americana.

Microsoft spera ca Xbox sa cucereasca o cota semnificativa din industria globala a jocurilor, estimata la circa 20 de miliarde de dolari, și a alocat deja 500 de milioane de dolari pentru campania de marketing.

O cutie dreptunghiulara, avînd inscripționat un X uriaș pe ea, Xbox costa 34.800 de yeni (262 de dolari), costînd cu 5.000 de yeni mai mult decît PlayStation 2 și cu 9.800 mai mult decît GameCube de la Nintendo.

La jocurile video, prețul nu este însa întotdeauna la fel de important ca selecția jocurilor, care pot influența în mod semnificativ vînzarile de console. Astfel, succesul Xbox poate depinde de cele 12 titluri de jocuri care vor fi lansate vineri, iar Microsoft susține ca este mai ușor și mai ieftin pentru producatori sa editeze jocuri pentru Xbox decît pentru PlayStation 2.

În momentul de fața, Xbox are 75 de titluri de jocuri în Statele Unite și 31 în Japonia, dar PlayStation 2 dispune deja de 220, respectiv 400.

În noiembrie, Sony Computer Entertainment a lansat un prim atac împotriva Xbox, reducînd prețul consolei PlayStation 2 de la 35.000 de yeni la 29.800 de yeni, ceea ce a triplat vînzarile saptamînale. În ultimele trei luni din 2001, numarul de console PlayStation 2 vîndute de la lansare a crescut de la 20 de milioane la 25 de milioane.

Prezentam în continuare caracteristicile principalelor console video existente pe piața:

MICROSOFT XBOX
Preț: 34.800 yeni în Japonia (299 de dolari în Statele Unite)
Jocuri disponibile – 31 – 75, în funcție de țara
CPU – Intel Pentium III la 733 MHz.
Grafica – Nvidia, 250 MHz
RAM – 64 MB
HDD – 8 GB intern
Internet – port Ethernet inclus
Drive DVD.

SONY PLAYSTATION 2
Preț – 29.800 yeni (299 dolari în Statele Unite)
Jocuri disponibile – 220 – 400
CPU – Cip Sony 295 MHz
Grafica – Cip Sony 147 MHz
RAM – 32 MB
HDD – 40 GB extern, disponibil separat
Internet – adaptor extern, disponibil separat
Drive DVD

NINTENDO GAMECUBE
Preț – 25.000 yeni (199 dolari în Statele Unite)
Jocuri disponibile – 14 – 50
CPU – Procesor IBM PowerPC 485 MHz
Grafica – ATI Technologies 203 MHz
RAM – 40 MB
HDD – nu are
Internet – nu are conexiune
Drive DVD – nu are.

Sursa: Mediafax