Designeri celebri
semnează rochiile de bal
Radu Mada şi Adriana Popa, designerii costumelor din serial, au invitat nouă cunoscuţi designeri autohtoni să realizeze cîte o ţinută de bal pentru personajele principale feminine ale acestei producţii Promance.
Prin urmare, rochia de bal a Adelei Popescu a fost realizată de Oana Manolescu, cea a Andreei Pătraşcu de Agnes Toma, Cristian Samfira a creat pentru Nicoleta Luciu, Maria Lucia Hohan a fost creatoarea rochiei de bal a Ioanei Ginghină, rochia Laurei Cosoi a fost realizată de Lena Criveanu, a Dianei Dumitrescu a fost făcută de Wilhelmina Arz, pentru Sabina Posea a creat Florentina Stoenescu, rochia Adinei Galupa poartă semnătura Silviei Şerban, iar a Alinei Grigore a fost executată de Elena Perseil.
În plus, toate accesoriile pe care vedetele feminine din “Aniela” le vor purta la rochiile de bal sînt marca Kristina Dragomir, iar bijuteriile au fost oferite de magazinele “You & Me”. Pentru o parte din distribuţia masculină, brand-ul Dinasty a asigurat costume frac ce fac parte din colecţia pentru ceremonie.
Palatul Mogoşoaia,
o locaţie de vis
Locaţii exterioare impresionante, precum grădinile palatului Mogoşoaia, Domeniul Ştirbei, muzeul Goleşti sau conacul de la Joiţa vin în completarea decorurilor realizate de scenografa Oana Radu, în primul serial românesc de epocă.
Construit în stil brîncovenesc, palatul Mogoşoaia este unul dintre cele mai impresionante puncte de atracţie turistică din jurul Bucureştiului. Tocmai de aceea, este cea mai potrivită locaţie pentru povestea celei mai bogate familii de la 1900: “Palatul Mogoţoaia este ca o lecţie deschisă de istorie. Nici un alt loc nu ne-ar fi putut ajuta să redăm mai bine atmosfera din
Florina Cercel
Mînă de fier în Aniela
Aretia Belciugesco conduce autoritar Institutul pentru tinere fete. Şi, pentru că provine dintr-o clasă socială inferioară, eforturile ei se concentrează şi asupra dobîndirii unui loc în înalta societate. E învinsă, are mici succese, se zbate, acceptă orice compromis, iar din 14 septembrie, la Acasă TV, vom vedea dacă frămîntările ei îi vor aduce mult visatul statut social.
-Cărei clase sociale îi aparţine personajul dvs.?
Aretia nu poate fi definită ca exponentă a unei clase sociale anume. Vine de foarte jos şi luptă foarte mult să îşi găsească un loc într-o clasă socială superioară. Pentru un asemenea personaj, traseul psihologic este unul deosebit, marcat de înfrîngeri şi victorii, încărcat de foarte multe frustrări, animat de o voinţă ieşită din comun, capabil de orice compromisuri numai pentru a-şi cîştiga un statut social confortabil.
– Cum sînteţi îmbrăcată în serial?
Minunata poveste a Anielei se petrece la final de secol XIX şi început de secol XX, perioadă misterioasă şi necunoscută spectatorilor de astăzi. România era aparent în afara progresului tehnic care cuprinsese întreaga Europă, abia se instala iluminatul electric şi apăruseră primele automobile, se circula tot cu trăsura şi tramvaiul cu cai. Dar moda, prin căi ştiute numai de ea, pătrunsese cu rapiditate şi ce se purta la Paris se purta şi la “Bucuresci“.
În acest sens, costumele imaginate de Adriana Popa şi Radu Mada sînt luxuriante prin culoare, textură, linie, dezvăluie şi învăluie feminitatea frumuseţilor epocii într-un acord perfect cu spiritul personajelor. Aretia Belciugesco se încadrează şi ea în moda epocii, cu tot ceea ce însemna această modă: corset, pantalonaşi, jupon, rochii fastuoase, botinuţe şi multe bijuterii, coafuri şi pălării extravagante.
– Cu cine interacţionaţi cel mai des în “Aniela”?
Interacţionez cu majoritatea personajelor, doar că activitatea mea este concentrată la Institutul pentru tinere fete. Un astfel de institut e greu de condus şi, pentru a-i asigura prosperitatea, Aretia luptă să îşi menţină autoritatea în faţa fetelor şi îşi conduce afacerea cu o mînă de fier.