Land Rover Discovery III

Apropo.ro / 05.07.2005, 14:23
Land Rover Discovery III
Totul incepe cu nasterea, apoi incepi usor usor sa inveti ce, cum, de ce. La un moment dat, renunti la a mai incerca sa intelegi anumite lucruri si le iei ca atare: brichetele sunt Zippo, masinile de teren se numesc Land Rover - si nu mai continuu pentru ca as face reclama gratuita, dar ati

Totul incepe cu nasterea, apoi incepi usor usor sa inveti ce, cum, de ce. La un moment dat, renunti la a mai incerca sa intelegi anumite lucruri si le iei ca atare: brichetele sunt Zippo, masinile de teren se numesc Land Rover – si nu mai continuu pentru ca as face reclama gratuita, dar ati inteles ideea.

Land Rover Discovery III este un model asociat cu anul 2005, dar a surprins oarecum lumea auto tinand cont ca Discovery II nu era un model batran, iar facelift-ul suferit anul trecut inca il mentinea in topul vanzarilor modelelor tot-teren. Oricum, nu prea merita sa ne obosim neuronii cu problemele de marketing ale altora. Avem un pacient pe masa de disectie si nu merita sa pierdem vremea.

Debutul vanzarilor pe piata europeana se va produce undeva la sfarsitul acestui an, cel mai probabil in luna septembrie. Pana atunci, sa discutam despre ce stim cu siguranta. Designul a evoluat de la linia binecunoscuta a seriei Discovery, acum noul produs al celor de la Land Rover identificandu-se mai mult cu imaginea Range Rover. Grupurile optice au suferit modificari minore, linia generala a fost pastrata, numai ca acum regasim xenon in dotarea serie.

Daca partea frontala nu va genera controverse, linia radicala a partii spate s-ar putea sa ii cam deruteze pe clientii traditionali Land Rover. Noul Discovery va fi echipat cu suspensie pneumatica si nu va mai dispune de caroserie portanta, aspect care va genera aprige reprosuri din partea fanilor Land Rover. Adoptarea unei caroserii autoportante va diminua serios aptitudinile off-road ale vehiculului. Se pare ca britanicii s-au saturat sa ii scoata pe altii din necaz si au hotarat sa incerce si alt gen de distractie. Gama de motorizari este destul de bogata pentru a satisface orice pretentie.

Apartenenta la grupul Ford a facut ca Land Rover Discovery III sa fie animat de motoare Jaguar. Prin urmare, sub capota vom regasi propulsorul diesel de 2,7 l cu arhitectura V6 ce ofera 193 CP si un cuplu motor enorm, de 440 Nm. Vom putea opta pentru un V8 aspirant de 4,4 l preluat tot de la Jaguar, dar cu valori diferite pentru putere si cuplu. In acest caz, discutam despre 305 CP si 400 Nm. Va mai fi oferit si un propulsor pe benzina V6, cel mai probabil preluat de la Ford Explorer. Noul tot-teren britanic va beneficia de cutii de viteze cu 6 trepte, optional putandu-se comanda si versiuni tiptronic.

O privire aruncata in interior ne confirma banuiala ca Descovery III doreste sa renunte pe cat posibil la escapadele off-road. Interiorul poate gazdui, ca si pana acum, 7 persoane, numai ca in conditii de confort sporite. Victimele noului Land Rover nu vor mai fi obstacolele din celebrele raiduri off-road, ci niste personaje foarte cunoscute noua.

Prin Discovery III, britanicii se inroleaza in gama SUV Premium, acolo unde legea o fac momentan BMW X5, Mercedes Benz ML si Volvo XC 90. Englezii au de partea lor in aceasta lupta numele, care reprezinta o emblema in peisajul tot-teren, si experienta vasta. S-ar putea ca in 2005 ierarhiile sa se modifice, daca pretul anuntat pentru versiunea de baza se va mentine la 38.000 de euro. Trist este ca din ratiuni economice mai moare un mit.

ProMotor

Tags: