Land Rover Discovery 3 – Nemuritorul
Definit ca un SUV premium, Discovery 3 „este perfect adaptat rularii on-road si cel mai bun din segment in conditii off-road”, declara Matthew Taylor, director executiv Land Rover. Noua generatie Discovery majoreaza nivelul tehnologic al gamei. Foarte important, sistemul Terrain Response este preluat de la conceptul Range Stormer si optimizeaza manevrabilitatea, confortul si tractiunea.
Prin intermediul unui buton situat pe consola centrala, soferul poate alege unul dintre cele cinci programe disponibile: general, pentru conditii de aderenta scazuta (iarba/pietris/zapada) si trei pentru off-road (noroi/nisip/bolovani). O data programul selectat, Terrain Response ajusteaza automat raspunsul motorului in functie de turatie, sistemele de control ale tractiunii, garda la sol si functionarea lui Hill Descent Control (HDC) in raport cu suprafata de rulare.
O alta noutate la Discovery este adoptarea solutiei de caroserie autoportanta cu structura de rezistenta integrata, ce imbunatateste confortul si tinuta de drum la rularea pe asfalt. Sigur, fanii off-road-ului extrem vor plange cu lacrimi amare, dar epoca „4×4 pur sange” a apus. Totodata, Land Rover Discovery 3 dispune si de faruri adaptive, capabile sa urmareasca unghiul de rotatie al volanului pentru a asigura o iluminare optima a soselei la atacarea virajelor stranse.
Pentru inceput, sunt propuse doua motorizari. Un V8 de 4,4 litri pe benzina care dezvolta 300 CP si 315 Nm, respectiv un diesel V6 common-rail de 2,7 litri ce ofera 190 CP si un impresionant cuplu maxim de 440 Nm. In plus, pe anumite piete va fi disponibil si un propulsor V6 pe benzina, de 4 litri. Ca transmisii, Discovery 3 vine echipat cu o cutie automata in 6 trepte „Intelligent Shift” pentru V8-ul pe benzina, motorizarea V6 diesel fiind cuplata standard cu o cutie manuala in 6 rapoarte.
Optional, propulsorul common-rail poate primi si transmisia automata cu 6 trepte. O alta noutate ce are rolul de a imbunatati comportamentul rutier este adoptarea tractiunii integrale permanente, precum si alegerea puntilor independente in locul celor rigide. Suspensia este insa electropneumatica, ceea ce permite reglarea garzii la sol, pentru o buna stabilitate a masinii la viteze ridicate si o capacitate de trecere foarte mare.
Design-ul noului model se apropie de cel al lui Range Rover: forme angulare, linii drepte, blocuri optice acoperite cu dispersor clar si stopuri masive. „Tot ceea ce vedeti aici a fost facut dintr-un motiv bine intemeiat”, declara Geoff Upex, directorul de design Land Rover. „Am vrut ca rezultatul final sa fie modern, dinamic si distinctiv. Un model pe care-l poti recunoaste imediat, fara teama de a-l confunda cu altul”.
Avem parte de aceeasi silueta inimitabila, cu plafon inaltat la partea din spate, hayon asimetric si suprafata vitrata impresionanta. In habitaclu, s-a pus accentul pe utilizarea materialelor rafinate, pastrandu-se insa pozitia inalta de condus si spatiul interior generos. Noul Discovery poate transporta pana la sapte pasageri, randurile doi si trei fiind dispuse pe inaltime in trepte, pentru o buna vizibilitate. Deschiderea larga a portierelor si inaltimea habitaclului faciliteaza accesul la locurile din spate care, la nevoie, pot fi rabatate pentru a se obtine un portbagaj mai mare cu podea perfect plata.
Premiera mondiala: Salonul Auto de la New York, vanzarile urmand sa demareze dupa jumatatea anului. Desi preturile nu au fost inca anuntate, versiunea de baza ar putea costa in jurul a 38.000 de euro.